بازسازی و مرمت ۲۸ امامزاده در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3803941
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

بازسازی و مرمت ۲۸ امامزاده در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: ۲۸ امامزاده و بقعه متبرکه طی سال گذشته توسط مردم، خیرین و هیئت امنا و اعتبارات دولتی در سطح استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

بازسازی و مرمت 28 امامزاده در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی سال گذشته در سطح استان 28 امامزاده و بقعه متبرکه مورد تکمیل و احداث، بازسازی و مرمت قرار گرفت که هزینه‌های اجرای این امور توسط مردم، خیرین، هیات امنا و بخشی هم هزینه‌های دولتی تأمین شد.
وی ادامه داد: در مجموع دو هزار 10 متر مربع تکمیل بقاع، دو هزار و 700 متر مربع بازسازی و مرمت و 450 متر مربع نیز احداث و توسعه در سطح بقاع متبرکه صورت گرفت.
آسوده افزود: همه امورات اجرایی و عمرانی انجام شده در بقاع متبرکه شامل نازک کاری و سفت کاری، دیوار کشی، محوطه سازی،آیینه کاری و کاشی کاری است.
وی یادآورشد: بقاع متبرکه همانند امامزاده ابراهیم کلاته سهراب، بی بی فاطمه، سید عباس(ع)، عبدالرحمن خرق، نورالله مرغزار، سید احمد و محمود، امام جعفر کوشکی، اشرف قلندره، عبدالرحمن قوشخانه، جعفر سیاهدشت و امامزاده ایوب شهرستان بجنورد مورد بازسازی، مرمت، احداث و توسعه قرارگرفتند.
آسوده بیان کرد: همواره مردم و خیرین در بازسازی و مرمت اماکن متبرکه و امامزاده‌‌ها یاری رسان این سازمان هستند که امیدواریم بازهم خیرین یاری کرده تا دیگر امامزاده‌های نیازمند به بازسازی و مرمت را در استان تکمیل کنیم.
انتهای پیام

captcha