میزان جمع‌آوری زکات در خراسان‌شمالی افزایش یافت
کد خبر: 3803950
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

میزان جمع‌آوری زکات در خراسان‌شمالی افزایش یافت

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از افزایش میزان جمع‌آوری زکات از روستاهای استان طی سال گذشته خبرداد.

میزان جمع آوری زکات در خراسان‌شمالی افزایش یافت

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی سال گذشته در سطح استان 10 میلیارد و 694 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که از برنامه پیش بینی شده در این مهم 110 درصد محقق شده و به نوعی میزان زکات سال گذشته نسبت به سال قبل از آن افزایش مناسبی داشته است.
وی با بیان اینکه این میزان زکات از سطح 300 روستا جمع آوری شده است، افزود: در مجموع بیش از 500 روستا مشمول پرداخت زکات هستند که ۲۹۶ روستا نیز به دلیل محرومیت و مشکلاتی از قبیل خشکسالی نمی‌توانند زکات پرداخت کنند.
الهی‌راد بیان کرد: براساس سیاست‌های جدید این نهاد ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان برای رفع نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، مسکن، اشتغال و سایر نیاز‌های آنان درهمان روستا‌ها هزینه و مابقی هم صرف احداث پروژه‌های عمرانی می‌شود.
وی یادآور شد: از مجموع زکات جمع آوری شده استان طی سال گذشته بیش از شش میلیارد تومان صرف رفع نیازمندی‌های محرومان شده و حدود چهار میلیارد تومان باقی مانده نیز برای ساخت پروژه عمرانی هزینه شده است.
الهی‌راد خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی نیز زکات جمع‌آوری شده برای احداث راه‌های بین مزارع، کتابخانه، غسال خانه، حسینیه، مسجد، راه ارتباطی و دیگر موارد هزینه هزینه شده است.
وی بیان کرد: امسال بیش از پنج میلیارد تومان زکات واجب، یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان زکات مستحبی و ۸۷ میلیون تومان زکات سادات جمع آوری شده است.
انتهای پیام

captcha