آموزش به کودکان را بر ادامه تحصیل ترجیح دادم
کد خبر: 3803956
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
روحانی مبلغ:

آموزش به کودکان را بر ادامه تحصیل ترجیح دادم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سعید فرخ‌وند گفت: کسانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند، عشق و علاقه‌شان این است که ادامه تحصیل دهند، اما من ضروری دیدم با پایان تحصیلات در سطح سه، با توجه به شرایط کنونی کودکان و نوجوانان که فضایی استراتژیکی حاکم است و به نوعی نیز آن را رها شده می‌بینم، در این بخش فعالیت کنم.

حجت‌الاسلام سعید فرخ‌وند، مسئول خانه کودک با سه غرفه خردسال، کودک و نوجوان در نمایشگاه جانبی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اشاره به سابقه حضور در این نمایشگاه، گفت: امسال، چهارمین سالی است که با ارائه برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان حضور داریم.
مدیر مؤسسه فرهنگی، هنری و تبلیغی دین و هنر بیان کرد: با توجه به اینکه در بخش خردسال، مخاطب‌مان کسی است که با خواندن و نوشتن هیچ آشنایی ندارد و لذا ارتباط با این عزیزان ادبیات خاصی دارد؛ سعی کردیم با برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی آنها را با مفاهیم و قصص قرآنی آشنا کنیم.
این تصویرساز کتاب کودک ادامه داد: در این بخش کارشناس فنی از اجرای قصه‌های قرآنی با حضور خردسالان،  فیلم‌برداری کرد و پس از اضافه کردن انیمیشن و افکت به آن، جهت استفاده خانواده‌ها در کانال مؤسسه بارگذاری شد.
وی اظهار کرد: اجرای بازی‌ها و مسابقات با موضوعات اخلاقی مورد تأکید در قرآن مانند احترام به والدین از دیگر فعالیت‌هایی بود که در بخش کودک برگزار شد. در بخش نوجوان نیز برنامه‌های متنوعی همچون اجرای مسابقات گنج با موضوعات اعتقادی و نمایش قرآنی با موضوعاتی مانند کمک به دیگران و حجاب برای دختران ویژه مخاطبان نوجوان داشتیم که فیلم تمامی برنامه‌ها در کانال مؤسسه بارگذاری شده است.
فرخ‌وند با اشاره به هدف خود جهت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان، گفت: کسانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند، عشق و علاقه‌شان این است که ادامه تحصیل دهند، اما من ضروری دیدم با پایان تحصیلات در سطح سه، با توجه به شرایط کنونی کودکان و نوجوانان که فضایی استراتژیکی حاکم است و به نوعی نیز آن را رها شده می‌بینم، در این بخش فعالیت کنم.
وی استقبال حاضران از برنامه‌های نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن را نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب دانست و افزود: طی اطلاع‌رسانی در مدارس و هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش، استقبال دانش‌آموزان از این بخش بسیار مطلوب بود.
مسئول غرفه خانه کودک درباره موقعیت مکانی نمایشگاه گفت: نمایشگاه مخاطب عام دارد و محل برگزاری نمایشگاه امسال خیلی خوب بود و تمام برنامه‌ها بسیار مرتب و به‌صورت واحد اجرا شد. با توجه به حضوری که هر ساله داشتم بدون تعصب می‌گویم، هم از جهت فضاسازی و هم از جهت محتوایی، نمایشگاه امسال قدرتمندتر از سال‌های گذشته برگزار شد.
توسعه برون‌مرزی فعالیت‌های فرهنگی مستلزم هزینه است
فرخ‌وند با اشاره به عوامل مؤثر در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: علاوه بر ارائه برنامه‌‌ها، چیزی که کار فرهنگی را رشد می‌دهد، بودجه و موضوعات مالی است؛ متأسفانه به دلیل تحریم‌، وضعیت اقتصادی حاکم و رخداد حوادث طبیعی همچون زلزله کرمانشاه و سیل اخیر در کشور، بی‌اختیار موضوعات فرهنگی به حاشیه رفته و اگر بخواهیم ارتقایی داشته باشیم، بحث مالی باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی نیاز به بودجه دارد، گفت: اگر برای بخش فرهنگی، بودجه در اختیار ما قرار گیرد، طرح‌هایی داریم که می‌شود در حوزه بین‌المللی اجرا کرد.
یادآور می‌شود، سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به همت سازمان اوقاف و امور خیریه طی روزهای 21 تا 25 فروردین‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.
الهام مهران‌راد
انتهای پیام
captcha