احسان بیسادی، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری مترو تهران در گفتوگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اجرای طرح «بخوان» که تبلیغات آن در راستای برگزاری مسابقات بینالمللی قرآن از 10 تا 24 فروردین در ایستگاههای مترو انجام شد، گفت: این تبلیغات در ایستگاههای شهید بهشتی، امام خمینی(ره)، میدان امام حسین(ع)، تجریش، صادقیه، ولیعصر(عج)، تئاتر شهر، شادمان، ارم سبز و دروازه دولت صورت پذیرفت و طبق آمار ارائه شده 10 درصد مسافرین روزانه به کانترهای تبلیغات مراجعه کردهاند.
وی اظهار کرد: هرگونه تلاش و جهاد فرهنگی در جهت ترویج آموزههای قرآن، مبارک و ارزشمند است و مترو به عنوان یک دستگاه عمومی است و در سطح عام با مردم و شهروندان در تعامل است و ظرفیت خوب و جدی دارد که بتواند نشردهنده و توزیعکننده محصولات فرهنگی مرتبط با مسئله قرآن بین آحاد جامعه باشد و این هوشمندی سازمان اوقاف بوده که از ظرفیت مترو به عنوان شهر زیرزمینی تهران استفاده کرده است.
بیسادی اجرای طرح «یک آیه و یک ترجمه» را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: این طرح متناسب با اوضاع و احوال یک شهروند معمولی با تمام دغدغهها و مشکلاتی که دارد طراحی شده و مسلماً در مترو کار سنگین جشنوارهای قابل اجرا نیست، البته این حوزه هم جایگاه خود را دارد و نمایشگاهها و شخصیتهای متخصص در این حوزه کار میکنند، اما این طرح در مترو متناسب با ذائقه و حال و احوال امروز شهروندان برنامهریزی شده که خیلی ارزشمند است و باعث ارتباط شهروندان با قرآن میشود.
وی گفت: حتی یک صوت خوش که از تلاوت قرآن میشنویم خیلی اثربخش است، قرار نیست همه افراد حافظ قرآن شوند و کار تخصصی کنند، همین که بتوانیم به صورت راحت و ساده قرآن را در بستر روزمره زندگی مردم بیاوریم کار مبارک و ارزشمندی است که در این مسابقه انجام شده و جای تشکر از سازمان اوقاف دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری مترو تهران با بیان اینکه در مترو تهران ظرفیت تبلیغاتی خیلی خوبی وجود دارد، تصریح کرد: در راستای مسابقات بینالمللی قرآن تلاش کردیم که بسترهای تبلیغات رسانهای خود را در اختیار مسابقات قرآن قرار دهیم و به صورت متناوب و پی درپی ظرفیت های نمایشگر داخل قطار و ایستگاهی، حاشیه و تیزرهای تبیلغاتی قرآن را پخش کردهاند و سعی شده غیر از فضای تبلیغاتی با مسابقه «بخوان» که در 10 ایستگاه تقاطعی و پرتردد مترو تهران برگزار شد حال و فضای قرآنی را به مسافران منتقل کنیم و بروشورهایی در رابطه با نمایشگاه و استفادهای که شهروندان میتوانند از نمایشگاه داشته باشند بین مسافران توزیع شد. تمام برنامهها مورد استقبال قرار گرفت زیرا همچنان تعلق خاطر نسبت به قرآن در بین شهروندان به صورت جدی وجود دارد.
انتهای پیام