جمع‌آوری ۵ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3803987
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

جمع‌آوری ۵ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان در سال گذشته پنج میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.

جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد امروز‌، 26 فروردین‌ماه در نخستین نشست ستاد زکات فطریه این نهاد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در بیشتر جاهایی که از نماز نام‌ برده بر زکات نیز اشاره‌ داشته و این نشان‌‌دهنده این واجب الهی است.
وی افزود: در چند سال اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌‌های صورت گرفته زکات رشد چشم‌گیری داشته است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد به‌‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌‌آوری زکات است، اضافه کرد: این فریضه الهی یکی از ظرفیت‌‌های اصلی و راه‌‌های جلب و توسعه مشارکت‌‌های مردمی در زمینه کمک به نیازمندان این نهاد است.
مبشری یادآور شد: مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته پنج میلیارد و 224 میلیون تومان زکات واجب و مستحب خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.
وی زکات فطریه عام و سادات پرداختی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را یک میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: میزان کفارات عمد و غیرعمد پرداخت‌ شده نیز 217 میلیون تومان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصارف زکات، ابراز کرد: موارد هزینه‌کرد زکات امور محرومان در سرفصل‌‌های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش، معیشت و پروژه‌‌های عمرانی و عام‌‌المنفعه بوده و تلاش ما این است که سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.
مبشری با اشاره به اینکه 981 روستا در استان داریم که 465 روستا مشمول زکات است، بیان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌ خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم و شاهد افزایش بیش‌ از پیش جمع‌‌آوری زکات برای کمک به محرومان جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه 452 عامل افتخاری و 22 عامل مقطعی با این نهاد در خصوص جمع‌‌آوری زکات همکاری دارند، تصریح کرد: به‌‌منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات در استان برنامه‌‌های متعدد تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌‌ها جهت همکاری با شوراها و تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات از جمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی انجام‌ شده است.
انتهای پیام

captcha