تأثیر گسترش سمن‌ها در ایجاد آرامش و امنیت/ 2 هزار شغل ایجاد می‌شود
کد خبر: 3804007
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
سلطانی‌فر تبیین کرد:

تأثیر گسترش سمن‌ها در ایجاد آرامش و امنیت/ 2 هزار شغل ایجاد می‌شود

گروه جامعه_ وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه با طرح اشتغال‌زایی این وزارتخانه، دو هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود، از گسترش سمن‌های جوانان حمایت کرد.

اثر گسترش سمن‌ها در ایجاد امنیت/ 2000 شغل ایجاد می شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز، 26 فروردین‌ماه، در مراسم افتتاح طرح‌های اشتغال جوانان طی سخنانی با تأکید بر اینکه مبانی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مباحث اقتصادی مطرح شده است، گفت: خمیرمایه اقتصاد مقاومتی استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای رشد اقتصادی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.
 
وی محور بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان و استفاده از توانمندی‌های جوانان دانست و اضافه کرد: ما هم براساس وظایف و تکالیف خود از سال گذشته بخش‌هایی که مربوط به اشتغال جوانان بود را فعال کردیم.
 
سلطانی‌فر تصریح کرد: بر همین اساس به سمت ارائه تسهیلات تلفیقی با همراهی بانک‌ها و مؤسسات مالی در زمینه اشتغال و توانمندسازی سازمان‌‎های مردم‌نهاد حرکت کردیم. اگر چه میزان تسهیلاتی که پرداخت شده زیاد نیست، اما دو هزار فرصت شغلی در مناطق محروم ایجاد می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد حدود ۱۰۰ مؤسسه بود، گفت: اکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ مؤسسه مردم نهاد در حوزه جوانان در کشور فعال هستند که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد داشته‌اند و زمینه‌های جدید کاری برای این مؤسسات ایجاد شده است.

وزیر ورزش و جوانان از رفع مشکلات حقوقی به رسمیت شناختن نهاد‌های جوانان، گسترش خانه‌های جوان، گسترش دفاتر مشاوره ازدواج، آموزش مهارت‌های کاری به سربازان وظیفه و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در سال ۹۸ نیز تداوم دارد.
 
وی با اشاره به جاری شدن سیل در چندین استان کشور، گفت: هزار و ۱۰۰ سالن ورزشی در اختیار ستاد بحران قرار گرفته که تاکنون ۷۰۰ سالن مورد استفاده قرار گرفته است و ۴۵ محموله کمک نیز به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

وی افزود: هر سال هفته جوان از روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) آغاز می‌شد؛ امسال تمام برنامه‌ها با محوریت کمک به مردم مناطق سیل‌زده انجام می‌شود.
 
سلطانی‌فر گفت: در تمام دنیا ایجاد و گسترش سمن‌ها با هدف مشارکت جدی مردم در فرایند توسعه کشور انجام می‌شود و ما امیدواریم در ایران نیز گسترش سمن‌ها موجب روابط خوب مردم و مسئولان شده و سمن‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان شوند.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: در ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ حتی یک نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان حضور نداشتند و این نشان می‌دهد گسترش‌ سمن‌ها در ایجاد آرامش و امنیت مؤثر است.
 
انتهای پیام
captcha