توسعه سبک زندگی اسلامی مقدمه تمدن‌سازی انقلاب است
کد خبر: 3804029
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

توسعه سبک زندگی اسلامی مقدمه تمدن‌سازی انقلاب است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان توسعه سبک زندگی اسلامی از جمله مهمترین مقدمات تمدن‌سازی انقلاب اسلامی دانست و گفت: روحانیان به‌عنوان مروج دین خدا و احکام الهی نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان، امروز، 26 فروردین‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان که در سالن همایش‌های دادگستری گیلان برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ هدف بزرگ انقلاب اسلامی که در راستای هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، ایجاد یک تمدن عظیم اسلامی برای بشریت است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از همان آغازین روزهای شکل‌گیری نهضت انقلاب و در نهایت پیروزی آن در بهمن 57 بر صدور این ایدئولوژی به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران تأکید داشت، افزود:‌ اگرچه عده‌ای از همان روزها این فرمایش امام را زیر سؤال بردند و صدور انقلاب را بی‌معنا دانستند، اما امروز پایه‌های این انقلاب در درون مستحکم شده و توسعه فرامیدانی در بیرون پیدا کرده است.

امام جمعه رشت انقلاب اسلامی را مامن انسان‌های آزاده جهان دانست و تصریح کرد:‌ امروز شاهد خیل عظیم انسان‌هایی هستیم که در سایه این انقلاب عظیم بشری زندگی می‌کنند.

این کارشناس دینی آرمان بزرگ انقلاب را ایجاد تمدن عظیم انسانی و اسلامی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره در گفتمان‌هایشان به تبیین مقدمات این تمدن‌سازی می‌پردازند و به دنبال گسترش مفهوم سبک زندگی اسلامی هستند. در واقع توسعه سبک زندگی اسلامی از جمله مهمترین مقدمات تمدن‌سازی انقلاب است.

وی با اشاره به توجه رهبر انقلاب به مسئله سبک زندگی اسلامی طی سالیان اخیر، اضافه کرد:‌ ایشان همچنان از متولیان امر می‌خواهند ترویج سبک زندگی را اولویت خود قرار دهند لذا روحانیون به عنوان مروج دین خدا و احکام الهی نقش خود را ایفا کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه علمای اسلام در طول هزار سال کار عظیمی برای توسعه سبک زندگی اسلامی کردند، یادآور شد:‌ متأسفانه امروز به خاطر گستردگی فضاهای مجازی و هجوم سخت و سنگین دشمن خارجی و حضور دلدادگان فرهنگ غرب در درون از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته‌ایم لذا بزرگترین وظیفه ما ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی و لبیک به اسلام و رهبری نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان نقش تبلیغ را در گسترش فرهنگ دینی بسیار مؤثر و غیرقابل قیاس دانست و عنوان کرد:‌ فضاهای رسانه‌ای مملو از فرهنگ ویرانگر غربی شده، اما دشمن تاکنون نتوانسته خدشه‌ای به اسلام و شیعه وارد کند، زیرا ما ابزار تبلیغ را داریم و هیچ چیز نمی‌تواند جای تبلیغ را بگیرد لذا از این ظرفیت برای رسیدن به تمدن‌سازی اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha