احزاب و کاندیداها حق ندارند از افراد مسئله‌دار پول بگیرند
کد خبر: 3804031
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

احزاب و کاندیداها حق ندارند از افراد مسئله‌دار پول بگیرند

گروه اقتصاد ــ حسینی‌کیا با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره شفافیت مالی کاندیداها در جریان انتخابات مجلس اظهار کرد: براساس این مصوبه، احزاب و کاندیداها حق ندارند از افراد مسئله‌دار، پولی را دریافت کنند.

احزاب و کاندیداهای انتخابات حق ندارند از افراد مسئله‌دار پول بگیرند

به گزارش ایکنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز دوشنبه 26 فروردین‌ماه، با موضوع شفافیت مالی کاندیداها در جریان انتخابات مجلس موافقت کردند.

برای مشاهده متن کامل مصوبه امروز مجلس اینجا کلیک کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره این مصوب مجلس گفت: این مصوبه هم به شفافیت مالی فعالیت کاندیداهای انتخاباتی و هم به شفافیت مالی فعالیت احزاب در ایام انتخابات مربوط است. همچنین براساس تصمیم مجلس، احزاب و کاندیداها حق ندارند از افراد مسئله‌دار، پولی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هزینه‌هایی که در ایام انتخابات صورت می گیرد نباید خارج از عرف باشید بلکه باید براساس روندی پیش برود که شفافیت مالی در این عرصه قطعی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وجود شفافیت مالی به همه کمک می‌کند تا با ظرفیت برابری با هم رقابت کنند، یادآور شد: نظارت بر این مصوبه هم بر عهده دولت و سایر دستگاه‌های نظارتی همانند شورای نگهبان است.

منتخب مردم سنقر و کلیایی در مجلس درباره اهمیت این مصوبه تأکید کرد: قطعا این مصوبه اقدام مناسبی است چراکه عدالت در عرصه مسائل مالی کاندیداها پدید خواهد آمد و کاندیداها با شفافیت و صداقت بیشتری با مردم صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha