کمیته نظارت بر فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود
کد خبر: 3804060
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

کمیته نظارت بر فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه کمیته نظارت بر فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود، ابراز کرد: نظارت بر فعالیت‌های قرآنی باید دائم باشد، همچنین از اعضای تأثیرگذار، جوان و نخبه در جلسات شورای قرآن استفاده شود.

کمیته نظارت بر فعالیت های قرآنی تشکیل شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، دوشنبه، 26 فروردین ماه، در اولین جلسه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، با بیان اینکه در خصوص ساز و کار جلسات شورای قرآنی اندیشیده شود، بیان کرد: قانون‌ها خوب نوشته می‌شود اما متأسفانه در مقام عمل دچار مشکل است؛ لذا قانون‌ها باید بازسازی شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود ابراز کرد: نظارت بر فعالیت‌های قرآنی باید دائم باشد، همچنین از اعضای تأثیرگذار، جوان و نخبه و دارای فکر و ایده در جلسات شورای قرآن استفاده شود.
اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان نیز در این مراسم بیان کرد: این مجموعه در سطح دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشجویان مجری برنامه‌های قرآنی متنوعی بوده است.
وی با بیان اینکه اخبار خبرگزاری ایکنا به چند زبان زنده دنیا مخابره می‌شود، افزود: سال گذشته حدود 5 هزار خبر، گزارش خبری و تصویری با موضوعات قرآنی، دینی و فرهنگی بروی سایت خبرگزاری ایکنا قرار گرفته است.
اسدی با اشاره به اینکه هزینه‌های مادی این خبرگزاری از بدنه جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های این مجموعه تأمین می‌شود، عنوان کرد: اجرای طرح دانشجو معلم قرآن با حضور 25 تن از دانشجویان مستعد و علاقمند به قرآن در راستای ترویج مفاهیم و ارزش‌های والای قرآنی در سطح دانشگاه‌ از جمله اقدامات قرآنی این مجموعه است.

ضرورت تشکلیل شورای فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در استان
رئیس جهاد دانشگاهی همدان ضمن تأکید بر تشکیل شورایفعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در استان گفت: برگزاری محفل انس با انس قرآن کریم ویژه دانشگاهیان در تالار قرآن از دیگر برنامه‌های قرآنی جهاد دانشگاهی است که پیش‌بینی می‌شود این برنامه در ماه رمضان سال جاری نیز برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی، رئیس دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان در این مراسم گفت: فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بزرگ پژوهش‌های قرآنی در دانشگاه بوعلی‌سینا
مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی درسطح دانشگاه های استان چشمگیر است، ابراز کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه اساتید و کارکنان حلقه‌های معرفت در بخش دانشجویان یکی از برنامه‌‌های قرآنی دانشگاه‌های استان است.
عباسی با بیان اینکه شورای فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان با هدف یکپارچه‌سازی برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها تدوین و به استان‌های کشور ابلاغ شده است که در مراحل پایانی کار خود است.
وی با بیان اینکه بنیاد قرآن حمایتی از فعالیت‌های پژوهشی قرآن نمی‌کند، ابراز کرد: این مجموعه در نظر دارد به زودی همایش بزرگ پژوهش‌های قرآنی را در سطح دانشگاه برگزار کند، جزئیات این همایش به زودی اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha