طرح «آموزش درسنامه فهم آیات قرآن» ‌در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3804063
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

طرح «آموزش درسنامه فهم آیات قرآن» ‌در همدان اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان گفت: از فعالیت‌های قرآنی این مجموعه در سال جاری، اجرای طرح آموزش درسنامه فهم آیات قرآن کریم در سطح ۱ و ۲ از سوی اساتید مجرب است که اجرای آن در ۸ خانه نور استان در حال پیگیری است.

طرح آموزش درسنامه فهم آیات قرآن کریم در همدان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، علی مرادی‌نور، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز، 26 فروردین‌ماه در اولین جلسه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار کرد: با وجود انجام فعالیت‌های قرآنی در این مجموعه اما متأسفانه این تعداد از برنامه‌های قرآنی برای اداره ارشاد کم است.
وی با بیان اینکه 29 هزار نفر از استان در مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم در دو بخش کتبی و شفاهی شرکت داشته‌اند، گفت: این رقم حدود 1.7 درصد است که رقم بسیار کمی است همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حرکت به سمت زندگی قرآنی ـ اسلامی است که موجب سعادت بشر می‌شود لذا باید به این مهم توجه ویژه شود.
مرادی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی اداره ارشاد باید افزایش یابد، اضافه کرد: باید توده مردم، قرآن را بشناسند لذا باید همه دست به دست هم داده و هماهنگ با یکدیگر در راستای تحقق منویات رهبری برای داشتن جامعه و زندگی قرآنی حرکت کنند.
سرپرست ادار‌ه‌کل ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه 450 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعال است، ادامه داد: باید فعالیت‌های قرآنی به سمت کانون‌های فرهنگی و هنری محلات برده شود لذا امسال این مجموعه در همه برنامه‌های خود یک بسته قرآنی خواهد داشت.
مرادی با بیان اینکه بهترین مکان و فرصت برای تبلیغ قرآن جشنواره کودک و نوجوان است، گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری بهترین مکان و زمان برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ ناب قرآنی است.

جشنواره تصویرسازی آیات قرآن ‌
وی ادامه داد: این مجموعه همزمان با دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزاری اولین نمایشگاه بزرگ کتاب و ملزومات قرآن کریم در تالار قرآن با حضور ناشران کشوری است، همچنین برگزاری جشنواره تصویر سازی آیات قرآن در خرداد ماه سال جاری از جمله برنامه‌های قرآنی این مجموعه درسال جاری است.
حمیدرضا ناهیدی‌فر، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان نیز اظهار کرد: 591 کانون فرهنگی و هنری از هزار و 800 مسجد استان فعال است که از این تعداد 519 کانون در سامانه سجا ثبت نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 293 کتابخانه و 41 هزار خانه نور در سطح استان فعال است، گفت: 733 مسجد مجری طرح تلاوت نور هستند همچنین از فعالیت‌های قرآنی این مجموعه در سال جاری، اجرای طرح آموزش درسنامه فهم آیات قرآن کریم در سطح 1 و 2 توسط اساتید مجرب است که اجرای آن در 8 خانه نور استان در حال پیگیری است.
رضا سراجق، مدیر تالار قرآن همدان نیز در این جلسه گفت: در سال 96، 130 عنوان برنامه و در سال 97، 210 عنوان برنامه در تالار قرآن برگزار شده است به عبارتی می‌توان گفت 70 هزار نفر از خدمات این مجموعه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.
وی عنوان کرد: برپایی موزه عبرت با حضور 40 هزار نفر، برگزاری جشن عبادت با شرکت هزار و 440 دانش‌آموز، اجرای نمایش غدیر تا کربلا با 8 هزار بازیدکننده و برگزاری اردوی استعداد‌های قرآنی کشور از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه برگزار شده است.
مدیر تالار قرآن همدان با بیان اینکه مانعی برای استفاده از این مجموعه در برنامه‌های مختلف وجود ندارد، ابراز کرد: مجموعه تالار قرآن ظرفیت بزرگی است که باید به خوبی از این ظرف و مکانی که مظلوم نیز واقع شده است استفاده شود.
انتهای پیام

captcha