توزیع اقلام و هدایای مردمی شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده خوزستان
کد خبر: 3804069
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران خبر داد:

توزیع اقلام و هدایای مردمی شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده خوزستان

گروه جامعه ــ مجتبی سالک رازی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از توزیع اقلام و هدایای مردمی ارسالی به مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران در شهر‌های دشت آزادگان خبر داد.

مجتبی سالک رازی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاون امور مناطق شهرداری تهران که از سوی شهردار تهران به عنوان نماینده شهرداری در استان خوزستان منصوب شده است، ماموریت توزیع اقلام و هدایای جمع‌آوری شده توسط مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران، در چهار شهر بستان، سوسنگرد، ابوحمیظه و کوت سید نعیم به سازمان بسیج شهرداری تهران سپرده شده است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار کرد: از همان روز‌های نخست وقوع سیل در استان‌های گلستان؛ لرستان و خوزستان بسیجیان شهرداری تهران برای خدمت رسانی به این استان‌ها اعزام شدند.  پس از شهر آق قلا؛ با وقوع سیل در استان لرستان و شهر پلدختر نیز مأموریتی به بسیج شهرداری تهران واگذار شد و مقرر شد که بسیج شهرداری به کمک مردم عزیز این شهر نیز بیاید که تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شد، اما با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان بوجود آمد، شهر دشت آزادگان به شهرداری و سپاه تهران سپرده شد.

وی با اشاره به دستور سردار سلیمانی به موکب‌ها جهت حضور در مناطق سیل‌زده گفت: موکب علی بن موسی الرضا(ع) بسیج شهرداری تهران که پیش از این در شهر‌های آق‌قلا و پل دختر فعالیت خود را آغاز کرده بود، پس از اعلام سردار سلیمانی، با جدیت بیشتر و اعزام بیش از ۸۰ نفر از خدام به کمک مردم سیل‌زده استان خوزستان شتافت.

وی گفت: اولین اقدام ما برقراری ستاد اجرایی و مردمی در تهران بود که با نصب بنر‌هایی در سطح شهر تهران، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردیم. همچنین بسیجیان شهرداری تهران نیز با پرداخت حداقل ۱۰هزار تومان به مردم سیل‌زده کمک کردند. یکی دیگر از این اقدامات، شناسایی خیرین در شهر تهران بود که با کمک آنان توانستیم اقلام خوراکی، بهداشتی، پوشاک و... را تأمین کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان آن که در دشت آزادگان تقریبا ۲۰ روستا به زیر آب رفته بود، تصریح کرد: در همین راستا ایستگاه صلواتی و آشپزخانه موکب علی بن موسی الرضا (ع) در شهر سوسنگرد راه‌اندازی شد و آمادگی طبخ ۸هزار پرس غذا را فراهم نمودیم. اما با توجه به حضور بسیاری از موکب‌ها در شهر سوسنگرد، حجم غذا را کاهش دادیم و در راستای کمک‌رسانی اقدام به تهیه سبد‌های خوراکی اعم از پوشک، برنج، روغن، رب، شیر، بیسکویت، مواد بهداشتی و میوه برای مردم روستا‌های آسیب‌دیده کردیم.

سالک اضافه کرد: پس از این‌که بیش از ۴ کیلومتر از جاده سوسنگرد به بستان زیر آب رفت، بسیج شهرداری تهران تجهیزات خود را از شهر سوسنگرد به شهر بستان انتقال داده تا خدای نکرده اگر این شهر دچار سیل‌زدگی شد، ما در کنار مردم باشیم و بتوانیم خدمات خوبی را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و با دستور شهردار تهران، بسیج شهرداری تهران به عنوان نماینده شهردار تهران در خصوص توزیع وسایل و امکانات به مردم مسئولیت کار را برعهده گرفت که الحمدلله با تشکیل جلسات مستمر توانستیم در چهار قالب به شهر‌های سوسنگرد، بستان، کوت سید نعیم و ابوحمیظه خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران محور‌های کمک‌رسانی بسیج شهرداری تهران به مردم سیل‌زده را برشمرد و گفت: محور‌های کمک‌رسانی به مردم را می‌توان ایجاد سیل بند و بستن مسیر ورود آب به داخل شهر‌ها و روستاها، رساندن غذای گرم به روستا‌های محاصره شده در آب و آسیب‌دیده، توزیع سبد‌های کالایی و بهداشتی به خانواده‌ها و هماهنگی با شرکت شهر سالم جهت اعزام پرستار و پزشک به مناطقی که نیاز به دکتر بود، عنوان کرد.

سالک در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از تدابیر اتخاذ شده در این مناطق کمک به محرومیت‌زدایی مردم منطقه است که باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار بگیرد؛ لذا بسیجیان شهرداری با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین دشت آزادگان اقلام و هدایای مردمی را در بین مردم توزیع کردند.

انتهای پیام
captcha