وضعیت بیماران هموفیلی درگیر سیل/ ارائه خدمات تسهیلاتی و کمک‌های نقدی
کد خبر: 3804126
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
مدیرعامل کانون هموفیلی تشریح کرد:

وضعیت بیماران هموفیلی درگیر سیل/ ارائه خدمات تسهیلاتی و کمک‌های نقدی

گروه سلامت ــ مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به عدم کمبود داروی بیماران هموفیلی در مناطق سیل‌زده کشور از اعطای کمک‌های نقدی به بیمارانی که خانه‌های آنان دچار سیل‌زدگی شده‌اند، خبر داد.

وضعیت بیماران هموفیلی درگیر سیل/ اعطای کمک‌های نقدی به خانواده‌های هموفیلی سیل‌زدهاحمد قویدل، مدیرعامل خانه هموفیلی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: بیماران هموفیلی تا کنون در این مناطق هیچ‌گونه کمبود دارویی نداشته‌اند و وزارت بهداشت در این زمینه همکاری خوبی با کانون هموفیلی دارد و به تمامی گزارش‌های کانون در رابطه با کمبود دارو‌های هموفیلی در این مناطق رسیدگی کرده‌اند.
 
وی افزود: داروی بیماران خاص، دارو‌های سهمیه‌ای بوده و هر فردی در استان خود این دارو‌ها را دریافت می‌کند. کانون هموفیلی از وزارت بهداشت درخواست کرد افرادی که در استان‌های سیل‌زده زندگی می‌کنند مانند کسانی که دفترچه دریافت دارو در گلستان، خوزستان و لرستان را دارند، چنانچه به استان‌های دیگر برای دریافت دارو مراجعه می‌کنند با مشکل مواجه نشوند؛ خوشبختانه این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت و به بیمه سلامت ابلاغ شد تا تسهیلات برای دریافت داروی بیماران خاص استان‌های سیل‌زده خارج از استان خود نیز فراهم شود.
 
قویدل بیان کرد: سایر بیمه‌ها نیز اعلام کردند که بیماران خاص این استان‌ها نیاز به ارائه دفترچه در استان‌های دیگر را ندارند و می‌توانند با ارائه کد ملی داروی خود را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران هموفیلی در بیمارستان بقایی اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان در معرض سیل بود و امکان تخلیه داشت، از وزارت بهداشت درخواست کردیم که محل دیگری خارج از استان را برای بستری این بیماران فراهم کند؛ بدین ترتیب این امکان فراهم شد که تا پایان سیل و آرام شدن اوضاع، مراقبت‌های مربوط به بیماران هموفیلی که به خدمات بستری نیاز دارند در یکی از بیمارستان‌های تهران انجام شود. همچنین با توجه به اینکه تردد این بیماران در اهواز برای دریافت دارو از بیمارستان بقایی مشکل بود و مأمور بیمه نیز در این بیمارستان برای تأیید دارو‌ها حضور داشت، وزارت بهداشت، دریافت ۲۰ قلم دارو را برای این بیماران از تأیید بیمه معاف کرد.
 
مدیرعامل کانون هموفیلی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار نفر در کشور به بیماری هموفیلی مبتلا هستند که ۶۰۰ نفر آن‌ها در خوزستان، ۱۴۴ نفر در لرستان و 192 نفر در گلستان حضور دارند، افزود: ۲۱ نفر در گلستان و ۳۰ نفر از این بیماران در لرستان درگیر سیل هستند، اما در خوزستان اگرچه بیماران هموفیلی  در معرض سیل هستند، اما هنوز گزارشی از درگیر بودن این افراد با سیل گزارش نشده است.
 
قویدل بیان کرد: در مناطق سیل‌زده گلستان و لرستان، ۱۱ خانواده که دارای بیمار هموفیلی هستند را شناسایی کردیم؛ زندگی این افراد بر اثر سیل دچار اختلال و منازل آنان دچار آب‌گرفتگی شده است. در خوزستان تا کنون فرد بیماری که خانه او مورد آب گرفتگی واقع شده باشد شناسایی نشده است، اما در لرستان و گلستان خان‌ههای تعدادی از بیماران دچار آب گرفتگی و سیل شده‌ است؛ لذا کانون هموفیلی برای این افراد پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده است و به آنان اهدا می‌کند. اگرچه براساس ارزیابی‌ها، این افراد برای احیای زندگی خود نیاز به ۱۰ میلیون تومان دارند.
 
وی یادآور شد: با توجه به اینکه کانون هموفیلی حساب بانکی با تأیید جمعیت هلال احمر افتتاح کرده، از تمامی مردم به ویژه اعضای شبکه هموفیلی درخواست می‌کنیم کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند تا در گام اول بتوانیم به این بیماران پنج میلیون تومان اهدا کرده و در گام دوم اگر افراد دیگری به جمع این افراد افزوده نشوند، سقف کمک‌ها را به ۱۰ میلیون تومان افزایش دهیم تا این بیماران بتوانند نیاز‌های حداقلی زندگی خود را فراهم کنند.
 
انتهای پیام
captcha