فعالیت ۹۰ مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3804140
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

فعالیت ۹۰ مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ مدرسه قرآنی در سطح استان فعال بوده و افزون بر ۲۰۰ مربی قرآن نیز در این مدارس مشغول تدریس هستند.

فعالیت ۹۰ مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان

مهدی قنبری، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال حاضر بیش از 90 مدرسه قرآنی در سطح استان فعال بوده و افزون بر 200 مربی قرآن نیز در این مدارس مشغول تدریس هستند.
رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: مربیانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند از میان مربیان پرورشی هستند که آموزش‌های قرآن را دیده‌اند و دارای گواهینامه معتبر قرآنی هستند.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان در رده‌های سنی مختلف، برپایی محافل انس با قرآن در مدارس و همچنین اجرای فوق برنامه‏‌های قرآنی در مدارس از جمله فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استان است.
رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: معلمان قرآن می‌توانند علاوه بر روش‌ها و فنون استاندارد آموزش، از تجربیات شخصی خود یا دیگر همکاران نیز برای افزایش جذابیت کلاس و دوری از یکنواختی، استفاده کنند.
وی بیان کرد: به‌عنوان مثال، یکی از راهکارها، برگزاری کلاس قرآن در خارج از کلاس درس، به‌طور مثال در نمازخانه مدرسه یا مسجدی در نزدیک مدرسه است؛ این مسئله سبب می‏‌شود که کلاس از حالت یکنواخت درسی خارج شود و شکل مخصوص کلاس قرآن به خود بگیرد.
قنبری اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی نیز از جمله مواردی است که همواره مدّنظر ما قرار داشته و سعی کرده‌ایم با ایجاد یک محیط رقابتی سالم، دانش‌آموزان را تشویق به فراگیری علوم قرآنی کنیم.

انتهای پیام

captcha