تبیین شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ابزار هنر است
کد خبر: 3804200
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

تبیین شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ابزار هنر است

گروه اجتماعی ــ رئیس انجمن هنر‌های تجسمی استان قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» گفت: رشته‌هایی، چون طراحی و گرافیک می‌تواند در خصوص مفاهیم باارزشی، چون «رونق تولید» ورود پیدا کرده و یک شعار و مفهوم ارزشمند را ترجمه کرده تا با گسترش آن بتوانیم این مفاهیم ارزشمند را جا بیندازیم.

برای تبیین شعار «رونق تولید» نیازمند ترجمه‌ای شیرین هنری هستیم

امین علی‌نیا، رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به لزوم برگزاری ورکشاپ‌های طراحی با محوریت منویات مقام معظم رهبری و شعار سال 98 «رونق اقتصادی» اظهار کرد: هر چه از این دست برنامه‌های سبک بیشتر برگزار شود می‌تواند جای خالی حرکت‌های پرخرج و سنگین هنری را پر کند.
وی افزود: هنرمندان و دانشجویان رشته‌های هنری می‌توانند دانش و دانسته‌های خود را به‌صورت عملی زیر نظر اساتید و معلمان در چنین ورکشاپ هایی تجربه کنند.
علی‌نیا با بیان اینکه برگزاری برنامه‌هایی از این دست در هر سطح و اندازه‌ای می‌تواند کمک کند تا ارتباط هنرمندان به‌ویژه قشر جوان با نهادهای فرهنگی و هنری بیشتر شود، گفت: این برنامه‌ها موجب حفظ این ارتباط و ایجاد موقعیتی با ثبات‌تر می‌شود و زمینه بروز و ظهور آثار جدید را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایط خاص اقتصادی به سر می برسم که این موقعیت خاص باعث کمتر شدن سهم فرهنگ و هنر نسبت به سال‌های قبل شده است.
این هنرمند قزوینی تصریح کرد: رشته طراحی گرافیک در بین رشته‌های هنرهای تجسمی یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های هنری محسوب می‌شود چرا که ارتباط گسترده‌ای با زندگی روزمره مردم و شهروندان دارد.
وی عنوان کرد: هر زمان که بخواهیم در خصوص یک مفهوم با ارزش مثل «رونق تولید» صحبت کنیم رشته‌هایی چون طراحی و گرافیک می‌تواند در همه زمینه ورود پیدا کند و بسیار خوب این مأموریت را انجام داده و یک شعار و مفهوم ارزشمند را ترجمه کرده و به نحو شیرین و دل‌چسبی به نمایش بگذارند.
علی نیا بیان کرد: در خصوص هر مفهومی که می‌خواهیم از آن سخن بگوییم نیازمند زبان مناسب و ترجمه‌ای شیرین و بسط یافته هستیم تا با گسترش آن بتوانیم این مفاهیم ارزشمند را جا بیندازیم.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در رشته طراحی گرافیک این قابلیت بسیار است و دانشجویان و هنرجویان این رشته در این زمینه بسیار فعال هستند.

انتهای پیام

captcha