سمینار «درآمدی بر فقه‌الاجتماع» برگزار می‌شود
کد خبر: 3804203
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
در اصفهان؛

سمینار «درآمدی بر فقه‌الاجتماع» برگزار می‌شود

گروه معارف ــ سمینار «درآمدی بر فقه‌الاجتماع» با حضور رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

سمینار درآمدی بر فقه‌الاجتماع برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در ادامه سلسله سمینارهای علمی فقه مضاف، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درآمدی بر «فقه‌الاجتماع» را با همکاری گروه فرهنگی تبلیغی فتوح اندیشه برگزار می‌کند.
منظور از فقه‌الاجتماع این است که فقه همان‌طور که به جنبه‌های مختلف رفتار و عمل انسان می‌پردازد، باید به بعد اجتماعی انسان نیز بپردازد.
اگر تصور شود که دین و فقه، وجه اجتماعی ندارد، انحراف سکولاریسم و عرفی‌زدگی در دین را به همراه می‌آورد؛ همان‌طور که اگر وجوه اجتماعی دین، خارج از حد و ظرفیتی که درون سیستم جامع دین دارد، بر سایر اجزاء تغلّب و سیطره داده شود، افراط از سوی دیگر یعنی یکسونگری دین و فقه و ناکارآمدی آن را به دنبال می‌آورد.
این رویداد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، روز پنجشنبه، 29 فروردین ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha