احتمال فروریختن مزار شهدای خوزستان بر اثر سیل/ میزان آسیب‌ وارده هنوز مشخص نیست
کد خبر: 3804222
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

احتمال فروریختن مزار شهدای خوزستان بر اثر سیل/ میزان آسیب‌ وارده هنوز مشخص نیست

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه اکثر شهر و روستاهای ما زیر آب هستند و امکان اینکه شمارش کنیم چند گلزار ما آسیب دیده‌اند، وجود ندارد، گفت: تا فروکش کردن آب نمی‌توانیم دقیقاً اعلام کنیم کدام گلزارها آسیب جدی دیده‌اند.

میزان آسیب‌ وارده به گلزارهای شهدای خوزستان هنوز قابل احصا نیست

عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به آسیب سیل به گلزارهای شهدای استان گفت: اکثر شهر و روستاهای ما زیر آب هستند و در حال حاضر امکان اینکه سرشماری کنیم چند گلزار ما آسیب دیده‌اند وجود ندارد. اطراف برخی گلزارهای ما آب جمع شده است و اینکه آیا به آنها آسیبی رسیده است یا نه تا فروکش کردن آب قابل احصا و ارائه گزارش نیست.

وی اظهار کرد: در شهری مثل گوریه شوشتر، مزار 13 شهید ما به زیر آب رفته است و راه دسترسی به آن مزار را نداریم اما آیا اینکه این قبور بعد از پایین آمدن آب فرو می‌ریزد یا خیر؟ هنوز روشن نیست. این شهدا 30 سال است که در آنجا مدفون هستند و احتمال دارد این آب به فروریختن قبور بینجامد.

فرجیان تصریح کرد: برخی از مزارها هم که ساماندهی شده بودند دور آنها را آب گرفته است و راه رفتن به سمت آنها را نداریم، ممکن است در اطراف این قبور فرورفتگی ایجاد شده باشد اما الآن نمی‌توانیم دقیقاً اعلام کنیم کدام گلزارها آسیب جدی دیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: روز گذشته، 26 فروردین همراه با هیئتی متشکل از معاون توسعه بنیاد شهید، معاون بهداشت و درمان و مدیرکل حراست بنیاد شهید کشور تا جایی که دسترس بوده بازدیدهایی از مزارهای شهدا انجام دادیم و فردا 28 فروردین هم مدیرکل گلزارها و معاونت تعاون بنیاد شهید کشور در استان حضور پیدا کرده و از گلزارهای شهدا در مناطق سیل زده بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

captcha