مراسم اربعین سردار شهید «حمید محمدرضایی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3804264
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
در قزوین؛

مراسم اربعین سردار شهید «حمید محمدرضایی» برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ چهلمین روز خاکسپاری اولین شهید مدافع حرم استان قزوین، سردار جانباز شهید «حمید محمدرضایی» برگزار می‌شود.

چهلمین روز خاکسپاری سردار شهید «محمدرضایی» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم چهلمین روز خاکسپاری اولین شهید مدافع حرم استان قزوین، سردار جانباز شهید «حمید محمدرضایی» و یادبود برادر جانبازش سردار شهید «علی محمدرضایی» برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پنجشنبه، 29 فروردین ماه ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع شهر شال برپا خواهد شد.
در این مراسم سردار فدوی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به سخنرانی خواهد پرداخت.

چهلمین روز خاکسپاری سردار شهید «محمدرضایی» برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا، شهید حمید محمدرضایی، یکم مهر ماه سال ۱۳۵۰، در شهر شال از توابع استان قزوین به دنیا آمد، سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و دارای ۲ پسر و یک دختر بود.
این شهید گرانقدر عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، ضمن حضور در عملیات‌های مختلف در طول دفاع مقدس، شهریور سال 1390 برای مقابله با گروهک تروریستی پژاک به مناطق غربی اعزام شد.
با آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۹۱ به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم عازم سوریه شد، سال ۱۳۹۳ با سمت مسوول عملیات تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد، اما مجدد سال ۱۳۹۴ و داوطلبانه عازم سوریه شده و سرانجام ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ در درگیری با تکفیری‌های داعش در سوریه مفقودالاثر شد که پس از گذشت ۴ سال سرانجام پیکر مطهرش در اسفند سال۱۳۹۷ شناسایی و بر روی دستان مردم شهیدپرور قزوین تشییع و در شال به خاک سپرده شد.
همچنین برادر این شهید بزرگوار، شهیدعلی محمدرضایی یکم شهریور ۱۳۴۵، در روستای شال از توابع شهر بویین‌زهرا به دنیا آمد و تا اول راهنمایی درس خواند.
این شهید گرانقدر به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت، چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت گلوله شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامده بود که سال 96 پیکر مطهرش تفحص و شناسایی و در گلزار شهدای شال تشییع و به خاک سپرده شد.
انتهای پیام

captcha