تقریظ رهبر معظم انقلاب بر «درکمین گل سرخ» رونمایی شد
کد خبر: 3804280
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر «درکمین گل سرخ» رونمایی شد

گروه ادب ــ متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ» صبح امروز در جوار مزار شهید سپهبد علی صیاد شیرازی رونمایی شد.

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر «درکمین گل سرخ» رونمایی شدبه گزارش ایکنا؛ مراسم هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار و رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «در کمین گل سرخ» همراه شد.

این مراسم صبح امروز، 27 فروردین‌ماه، در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور سرلشکر فیروزآبادی، مشاور رهبر انقلاب، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها، محسن مؤمنی شریف، نویسنده و رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام رحیمیان، رئیس سابق بنیاد شهید انقلاب اسلامی و خانواده شهید صیاد شیرازی حضور داشتند.
عطارزاده، معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم گفت: مؤسسه و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، مسئولیت صیانت و نشر اندیشه‌های رهبر انقلاب را عهده‌دار است و آنچه در منظومه فکری معظم‌له همواره مورد تأکید بوده، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی افزود: دفتر نشر رهبری اهتمام ویژه‌ای در راستای انتشار آثاری در این زمینه دارد و در سال‌های اخیر نیز به بزرگداشت ایثارگران، رزمندگان و جانبازان پرداخته است؛ از این رو پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت را در جوار آرامگاه سپهبد شهید صیاد شیرازی برگزار و از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «در کمین گل سرخ» که به زندگی این شهید پرداخته، برگزار کردیم.
علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها در ادامه این مراسم گفت: ممکن است در روز‌هایی که حدود ۲۵ استان کشور درگیر سیل هستند، برخی سوال و گلایه کنند که چنین برنامه‌ای چه ضرورتی دارد، که در پاسخ باید به منویات رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته با شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن اشاره کنم که معظم‌له پس از اشاره به مفاهیم قرآن به اتفاق اخیر و خیل سیل‌آسای مردم و گروه‌های جهادی پرداخته و فرمودند: این حضور و روحیه بسیجی‌وار آموزش شهدا است.
وی افزود: اگر اتفاقی که امروز در کشور رخ می‌دهد، را ناشی از عملکرد شهدا و روحیه بسیجی‌وار آن‌ها بدانیم، از این رو وظیفه ما تجلیل از معلمان جهاد و شهادت است و برای تجلیل، چه روزی بهتر از سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی و آستانه روز ارتش؟
محسن مؤمنی شریف، نویسنده کتاب «در کمین گل سرخ» نیز با اشاره به اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در شب گذشته گفت: خوشبختانه امروز شاهد ادبیات و هنری هستیم که توانایی‌های بالایی داشته و می‌تواند به عوالمی برود که مکاتب دیگر چنین امکانی را ندارند و در این زمینه رشد و مهندسی ادبیات انقلاب اسلامی را مدیون آیت‌الله خامنه‌ای هستیم.
وی ادامه داد: معظم‌له در تمام دوران مسئولیت خود همواره بر هنر و ادبیات تأکید داشته و به کارآیی آن در حوزه‌های گوناگون اعتقاد راسخ دارند و از ابتدای انقلاب تاکنون، از دوران ریاست جمهوری تا دوران رهبری، موجب شده صاحب ادبیات فرهنگ و هنر متعهد باشیم به همین دلیل این ادبیات پیشرو و پیشگام بوده است.
امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیئت معارف جنگ و همرزم شهید صیاد شیرازی خاطراتی را از این شهید بیان کرد و سپس گروه هنری نسیم رحمت به اجرای برنامه پرداخت و میلاد عرفان‌پور، شاعر جوان نیز سروده‌های خود را به مقام شهیدان تقدیم کرد.
یادآور می‌شود؛ کتاب «در کمین گل سرخ» زندگینامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است که محسن مؤمنی شریف آن را به نگارش درآورده و انتشارات سوره مهر آن را در اوایل دهه ۸۰ به چاپ رسانده و تاکنون بیش از ۲۲ بار تجدید چاپ شده است.
متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب به این شرح است: «این نمونه جالب و بی‌سابقه‌ای است از گزارش جنگ، در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیت‌های آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا ۷/۶/۸۴) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است و این طبیعی است.
البته برجستگی‌های شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی‌توان نشان داد، او حقاً نمونه‌ای از یک ارتشی مؤمن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»
انتهای پیام

captcha