تفهیم مبانی دینی و عقیدتی با فناوری نوین همراه باشد
کد خبر: 3804301
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

تفهیم مبانی دینی و عقیدتی با فناوری نوین همراه باشد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه سقز با اشاره به استفاده بیش از حد جوانان از فضای مجازی و فناوری‌های نوین گفت: تفهیم مبانی والای دینی و عقیدتی نیز باید با فناوری نوین و نوآوری همراه باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل رستم‌پور، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه سقز امروز، 27 فروردین ماه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم در سقز اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نوآوری را در زمینه فضای مجازی قطع کنیم چراکه امری عمومی است؛ اما می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به استفاده بیش از حد جوانان از فضای مجاز و فناوری های نوین گفت: تفهیم مبانی والای دینی و عقیدتی نیز باید با فناوری نوین و نوآوری همراه باشد.

نقش مؤثر معلمان در تبیین مسائل اخلاقی
رستم‌پور نقش معلمان را در زمینه تبیین مسائل ارزشمند اجتماعی و اخلاقی مؤثر دانست و عنوان کرد: جامعه معلمان در این زمینه با استفاده از تجارب ارزشمند و شخصیت اجتماعی و روانشناسی ویژه توانسته‌اند نقش برجسته‌ای در زمینه ارتقای فرهنگی جامعه و مباحث مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند.
وی با تأکید بر این که اولیا دانش‌آموزان باید با آموزش و پرورش همکاری تنگاتنگی داشته باشند، اعلام کرد: اولیا باید مجدانه تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد، مسائل فرهنگی و توطئه دشمنان را جدی بگیرند.

بحث دین و بازگشت به دین یک بحث بنیادی است
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان سقز بیان کرد: بحث دین و بازگشت به دین یک بحث بنیادی و بدیهی است و در این زمینه هم نوآوری لازم است.
وی ادامه داد: حتی در آموزه‌های دینی باید با علم روز به دانش‌آموزان این مفاهیم را تفهیم کرد و اگر سیستمی از مباحث اینترنت و نرم افزار و غیره بهره بگیرد، قطعاً در هدایت نوجوانان و جوانان موفق تر خواهد بود.

کنترل در مدارس
رستم‌پور آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد را بسیار امری جدی و خطرناک ذکر کرد و گفت: باید بیشتر در حوزه مدارس مواظب بود و کنترل‌های بیشتری را انجام داد.
وی با تأکید بر اینکه تفاوت های فکری دانش آموزان در مقایسه با نسل قبل بیشتر است، افزود: حوزه ارتباطات امروزه در مقایسه با نسل‌های قبل بیشتر است و باید خودمان پیشقدم شده و در زمینه خلاق بار آوردن کودکان سعی و تلاش کنیم.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان سقز احترام متقابل را جزو برنامه‌های لازم در بین اولیا و دانش‌‌آموزان و همچنین همکاران عنوان کرد و گفت: احترام و کارکردهای متقابل اولیا و دانش‌آموزان باید به موقع و با تکریم شخصیت و برآورده شدن توقعات طرفین انجام گیرد.

بهره‌مندی از از وجود صاحب‌نظران تعلیم و تربیت 
وی هوشیاری کودکان را در زمینه رفع معضلات خانوادگی و جمع دوستان به عنوان یک برنامه اصولی نام برد و افزود: در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها با آموزش و پرورش همکاری کرده و مبانی عقیدتی و اخلاقی را بین دانش‌آموزان، برای عادت دادن آنان به تذکرات به موقع به تمامی افرادی که به هر نحو در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، نهادینه کنند.
رستم‌پور با بیان اینکه نوآوری، به ویژه در حوزه آموزشی و ارتباطات و مسائل تربیتی باید بین همکاران فرهنگی بیشتر توسعه یابد، یادآور شد: ایده‌ها و روش‌های تربیتی بر اساس پیشرفت علم و تکنولوژی باید اصلاح شود و از وجود صاحب‌نظران تعلیم و تربیت بیشتر بهره گرفت تا شاهد جامعه‌ای عاری از هرگونه آسیب و تهدید باشیم و هدفمندانه و با هوشیاری، به وظیفه انسانی خود بهتر و جدی‌تر عمل کنیم.
انتهای پیام

captcha