سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3804305
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زده

گروه اجتماعی ــ اولین ‌محموله کمک‌های مردمی هیدج راهی مناطق سیل‌زده شد که مردم اقلامی از جمله پتو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و البسه را تهیه کردند.

سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از زنجان، از نقاط قوت اخلاق اسلامی، توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه خدمت به مؤمنان و صالحان است.
نگاهی اجمالی به آیات، روایات و سیره انبیا و اولیا به خوبی این امر را ثابت می‌کند که بعد از انجام واجبات، هیچ امری، مانند نیکی و خدمت به بندگان خداوند باعث تقرب انسان به درگاه الهی نمی‌شود بدین سبب است که انبیا و اولیای الهی، همواره در خدمت مردم بوده‌اند.
ارزش و ثواب خدمت به خلق خدا به حدی است که در قرآن و عترت، ارزش و دستگیری از دیگران و گره گشودن از مردم، نسبت به برخی اعمال عبادی نظیر حج یا عمره مستحب، از ثواب والاتری برخوردار است.
مرحوم کلینی روایتی در کتاب شریف کافی از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حقیقتاً بهت‌آور است. ابان بن تغلب می‌گوید که از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: هرکس خانه خدا را طواف کند، خداوند عزوجل شش هزار حسنه برای او می‌نویسد و شش هزار گناه از او می‌آمرزد و شش هزار درجه به وی عطا می‌فرماید و شش هزار حاجت از او برآورده می‌سازد. سپس فرمودند: «قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ طَوَافٍ وَ طَوَافٍ حَتَّى عَدَّ عَشْراً؛ گره‌گشایی از کار یک مؤمن، ده برابر این طواف فضیلت دارد!».
این روزها که مردم کشور ما در برخی از مناطق با مشکل سیل درگیر هستند شاهد گسیل سیل مهربانی مردم به این مناطق از اقصی نقاط کشور هستیم.
در وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله که موجب بروز خسارت به هموطنانمان می‌شود نقش مردم بیش از هر زمان دیگر نمود پیدا می‌کند به طوری که مردم در نقاط مختلف برای کمک به همنوع خود به صورت خودجوش اقدام به جمع‌آوری کمک اغلب با محموریت مساجد می‌کنند که نمونه بارز این موضوع را طی چند روز اخیر در شهر هیدج شاهد بودیم.
مردان و زنانی که پس از جمع‌آوری کمک‌ها تا پاسی از شب  تنها برای رضای خدا و اثبات عشق و علاقه به وطن خود در مسجد صاحب‌الزمان هیدج بیدار مانده و به بسته‌بندی اقلام جمع‌آوری شده مشغول بودند.
حاصل همبستگی و اتحاد مردم هیدج ارسال 100 تخته پتو به ارزش 12 میلیون تومان،250 بسته موادغذایی به ارزش 30 میلیون تومان، 250 بسته‌ بهداشتی به ارزش 12 میلیون تومان، ظروف  روی به ارزش 6 میلیون تومان، کلمن آب به ارزش 2 میلیون تومان، 1000 جفت  به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان، فرش و موکت به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان، البسه نو به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان و نان به ارزش 1 میلیون تومان بود که امروز به مقصد مناطق سیل زده بارگیری شد.

سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زده
سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زده
سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زده
سیل همدلی و مهربانی هیدجی‌ها در راه مناطق سیل‌زده
انتهای پیام
captcha