مردم خراسان‌شمالی ۴ میلیارد تومان صدقه دادند
کد خبر: 3804327
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

مردم خراسان‌شمالی ۴ میلیارد تومان صدقه دادند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: مردم این استان سال گذشته چهار میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان صدقه دادند.

مردم خراسان‌شمالی 4 میلیارد تومان صدقه دادند

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مردم این استان سال گذشته چهار میلیارد و 297 میلیون تومان صدقه دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 126 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه 13.5 درصد از این مبلغ برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و ۳۷ درصد نیز برای پرداخت کمک‌های معیشتی به مددجویان هزینه شده است، افزود: کمک به امر تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان به 5.2 درصد، اشتغال و خودکفایی با سه درصد، جهیزیه با ۲۳ درصد، تسهیلات کارگشایی با ۵.۴ درصد و درمان نیز سهمی شش درصدی از صدقه مردم را به خود اختصاص داده‌اند.
الهی‌راد خاطرنشان کرد: صدقات مردمی از طریق صندوق‌های بزرگ معابر، متوسط ادارات و مراکز تجاری و کوچک خانگی جمع‌آوری‌شده بر اساس تسهیم انجام‌شده بین مددجویان توزیع‌شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد طرح‌های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم به مرحله اجرا درآورده است، افزود: صدقات، اکرام ایتام و محسنین از جهت مشارکت مردم سهم بیشتری نسبت به سایر طرح‌ها دارند.
الهی‌راد درباره نحوه ارسال صدقه پیامکی نیز توضیح داد: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق شماره ۸۸۷۷ توسط تلفن همراه در پرداخت صدقات روزانه مشارکت کنند و همچنین با استفاده از کد USSD با شماره‌گیری #۱*۸۸۷۷* برای پرداخت صدقه پیامکی در هر ساعتی از شبانه‌روز اقدام کنندو یا با مراجعه به سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.irمی‌توانند کمک‌های خود را به این نهاد اهدا کنند.
وی با بیان اینکه کار کمیته امداد دستگیری از نیازمندان است، اظهار کرد: باوجود مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، وسعت نیاز مددجویان تنها توسط کمیته امداد قابل‌حل نیست و بر این اساس همت بالای مردم نیکوکار استان را می‌طلبد.
انتهای پیام

captcha