برنامه روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی/ تلاوت هشت قاری در شب دوم
کد خبر: 3804333
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
ایکنا گزارش می‌دهد؛

برنامه روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی/ تلاوت هشت قاری در شب دوم

گروه مسابقات ــ روز دوم مسابقات در نوبت صبح، با رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز شد و در نوبت شب نیز هشت قاری قرآن اجرا خواهند داشت.

برنامه روز دوم مسابقات بین المللی قرآن مالزی / تلاوت هشت قاری در شب دوم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، در دومین روز از شصت‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی و از صبح امروز به وقت محلی، شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم به سؤالات هیئت داوران پاسخ دادند.
در نوبت صبح امروز شرکت‌کنندگانی از کشورهایی همچون نروژ، تانزانیا، سوریه، مالی، بحرین، لبنان، موزامبیک، و ... به روی جایگاه رفتند. 
هر شرکت‌کننده در این بخش به چهار سوال پاسخ می‌دهد، پاسخ دادن به این سؤالات بسته به سرعت شرکت‌کنندگان حدود 15 تا 20 دقیقه به طول می‌انجامد. هر شرکت‌کننده اگر اشکالی داشته باشد، دو بار از طریق زنگ به او اطلاع داده می‌شود تا نسبت به سؤال خود اطلاع پیدا کند. در صورت اصلاح نشدن، برای بار سوم تذکر توسط داور راهنما داده می‌شود تا ایراد شرکت‌کننده اصلاح شود.
همچنین هر شرکت‌کننده قبل از حضور در جایگاه، قرعه سؤالاتی را که باید از او پرسیده شود، انتخاب می‌‌کند.
در این روز اغلب شرکت‌کنندگان دارای اشکالاتی بودند. نماینده کشور سوریه از لحن بهتری نسبت به سایر شرکت‌کنندگان برخوردار بود. با این وجود، برای اغلب متسابقان نه تنها زنگ اخطار به صدا در می‌آمد، بلکه تذکراتی را از هیئت داوران نیز دریافت می‌کردند.
بر اساس گزارش ایکنا، در نوبت شب نیز که از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود، دومین گروه از قاریان به اجرای تلاوت می‌پردازند. در این بخش، نمایندگان کشورهای کرواسی، فیلیپین، ازبکستان، آفریقای جنوبی، مونته نگرو، سنگاپور، مالدیو و ترکیه اجرا خواهند داشت. مسابقات در بخش قرائت از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار می‌شود.
در این شب نام شرکت‌کنندگانی همچون «ادریس حسنُ ویچ» از کشور کرواسی، «نعمان پیمبایابایا» از کشور فیلیپین، «موفاضالا سایدالیوا» در بخش بانوان از کشور ازبکستان، «گاریته ویلیامز» از کشور آفریقای جنوبی و «رحمان کاسر» از کشور مونته نگرو به چشم می‌خورد.
از دیگر شرکت‌کنندگانی که در شب دوم اجرا دارند، نام «فراه نادره افندی» نماینده کشور سنگاپور، «حسین راشد» از کشور مالدیو و «فتح کایا» از کشور ترکیه نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام 

captcha