کارکرد مناظره دانشجویی نهادینه‌سازی سبکی نو از گفتمان است
کد خبر: 3804342
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

کارکرد مناظره دانشجویی نهادینه‌سازی سبکی نو از گفتمان است

گروه فرهنگی ــ مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی کارکرد مسابقات مناظره دانشجویی را نهادینه‌سازی سبکی نو از گفتمان اسلامی ـ ایرانی در محیط‌های دانشگاهی دانست.

کارکرد مسابقات مناظره دانشجویی نهادینه‌سازی سبکی نو از گفتمان اسلامی- ایرانی در دانشگاه‌ها است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، الهام آزادزاده، مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی استان در نشست توجیهی هشتمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان اظهار کرد: هدف در این مسابقات، تحقق مباحثه‌ای رودرو، منطقی و روشمند بر مبنای تحقیقات علمی با نگاهی نقادانه است.
وی افزود: در این راستا با فراهم‌سازی محیطی امن برای بیان آزادانه و ناصحانه اندیشه‌ها در محیط های علمی و دانشگاهی برای تقویت و نهادینه‌سازی سبک اسلامی و ایرانی تعامل گفتمانی در فضایی آرام، عقلانی و منطقی تلاش شده است.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود با تقویت ساز و کار تولید اندیشه در این مسابقات، به سمت تولید محتوا و گفتمان‌سازی محتوایی پیش رویم.
آزادزاده در ادامه با تشریح فرآیند مرحله استانی هشتمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویی در خراسان‌شمالی گفت: در این دور از مسابقات 16 تیم از دانشگاه‌های استان تشکیل شده است و از هفته اول اردیبهشت 97، رقابت‌ها آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه تیم‌های رقیب با موضع مخالف و موافق در خصوص گزاره مشخص مناظره می‌کنند و هر مناظره با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه داوری می‌شود، گفت: تیم برنده مسابقات به مرحله منطقه‌ای و سپس مرحله کشوری راه خواهد یافت.
انتهای پیام

captcha