تربیت جوانان انقلابی، جهاد در راه خدا است
کد خبر: 3804344
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

تربیت جوانان انقلابی، جهاد در راه خدا است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نقش و اثرگذاری زنان در جامعه و تربیت جوانان انقلابی، جهاد در راه خدا است، گفت: بانوان کشور ما همواره دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اثر گذار دارند.

بانوان حافظان خاکریزهای اعتقادی خانواده‌ها هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهر، امروز در دیدار بانوان فرهیخته، مادران شهدای مدافع حرم و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه نقش و اثرگذاری زنان در جامعه و تربیت جوانان انقلابی، جهاد در راه خدا است، گفت: بانوان کشور ما همواره دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اثر گذار دارند و با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و گفت: با شروع جنگ، زنان در همان ماه های آغازین دفاع مقدس درخطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن علاوه بر کار امدادی و تشویق رزمندگان، گاهی نیز با اسلحه با دشمن می جنگیدند.
امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس زنان در پشت جبهه خدمات ارزنده‌ای ارائه می کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی نقش بانوان ایران اسلامی همواره پررنگ و تاثیر گذار بوده است.
وی افزود: امروزه با توجه به حضور زنان در عرصه‌های مختلف مديريتی و تربيتی كشور و در ادامه نقش ارزنده آنان در تحكيم بنيان خانواده، تربيت فرزندان صالح و با ايمان، می توان از آنها به عنوان سرمشق و الگوی زنان جهان یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: کشور ما نیازمند یک تحرک است تا از توان و انرژی جوانان متخصص این مرز و بوم در کنار بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان در میدان عمل استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مجاهدت و خط شکنی جوانان در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاع از ناموس و خاک پیشران اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه داد: یکی از ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی نا امید کردن جوانان نسبت به آینده است اما جوانان ما با ایمان راسخ به آرمان‌های انقلاب در میدان‌های مختلف نقش آفرینی میکنند.
وی داشتن آگاهی سیاسی و بصیرت دینی و همچنین اعتقاد داشتن به استقلال فکری، فرهنگی و اقتصادی را از ویژگی‌های جوان ایرانی برشمرد و گفت: دشمنان هر چقدر هم با حرکت‌های احمقانه خود تلاش کنند که وحدت ملی ما را مورد حمله قرار دهند باز هم جوانان آگاه و دشمن شناس ایرانی با یکپارچگی نقش‌های آنها را نقش برآب خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha