واکنش نخست‌وزیر دانمارک به هتک حرمت قرآن
کد خبر: 3804349
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

واکنش نخست‌وزیر دانمارک به هتک حرمت قرآن

گروه بین‌الملل ـ لارس لوکه راسموسن، نخست‌وزیر دانمارک، اقدام راسموس پالودن، سیاستمدار راستگرا و افراطی این کشور در توهین به قرآن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری hespress.com، شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک بار دیگر شاهد اعتراضات گسترده گروهی از مسلمانان این کشور در پی آتش زدن و توهین به ساحت قرآن توسط راسموس پالودن، رئیس حزب راست‌گرا و افراطی موسوم به «شیوه قاطع» بود.
 
در پی این اعتراضات، پلیس دانمارک به مقابله با معترضین پرداخته و تلاش کرد با گلوله جنگی آنان را پراکنده کند.

لارس لوکه راسموسن نخست‌وزیر دانمارک در واکنش به اقدام موهن، طرح تحریک آمیز راسموس پالودن را محکوم کرد و صراحتاً آن را «تحریکات پوچ و بی معنا» توصیف کرد.

این مقام مسئول ضمن دعوت به مقابله با این تحرکات با تکیه بر برهان و استدلال و به دور از هرگونه خشونت در چارچوب آزادی بیان و اندیشه، اظهار کرد: اقدامات نژادپرستانه هیچ هدفی غیر از ایجاد تفرقه در جامعه دانمارک ندارد.

راسموسن با انتشار توئیتی در شبکه‌های اجتماعی، خواستار عدم تبعیت از اعمال اهانت‌آمیزی شد که طبقات مشخصی در جامعه دانمارک را هدف قرار داده و باعث از هم گسیختگی وحدت جامعه می‌گردد.

راسموس پالودن، رئیس حزب راست‌گرا و افراطی دانمارک، دوم فروردین‌ماه سال جاری در حضور نمازگزارانی که برای محکوم کردن جنایت حمله تروریستی به دو مسجد نیوزیلند، مقابل پارلمان دانمارک، نماز جمعه را اقامه می‌کردند، وسط شهر کپنهاگ با حمایت پلیس، نسخه‌هایی از قرآن را به آتش کشیده بود که موجب خشم مسلمانان این کشور شد.

وی در ادامه اقدامات تحریک آمیز و موهنانه خود، ۲۵ فروردین‌ماه نیز در منطقه‌ای مسلمان‌نشین در شهر کپنهاگ، پایتخت این کشور، با پرتاب نسخه‌هایی از قرآن، به ساحت مقدس این کتاب الهی توهین کرد.

انتهای پیام
captcha