تشکیل 12 جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی همدان با 50 مصوبه
کد خبر: 3804373
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
در سال 97 انجام گرفت؛

تشکیل 12 جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی همدان با 50 مصوبه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت همدان در سال 97، 12 جلسه هیئت مدیره با 50 مصوبه داشته است.

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برنامه اتحادیه در سال گذشته، اظهار کرد: طرح‌های روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و همچنین حفظ و مفاهیم قرآن به مؤسسات مجری واگذار شد.
وی ادامه داد: بازدید و نظارت از نحوه اجرای این طرح‌ها در مؤسسات و خانه‌های قرآن مجری، برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت قرآن با همکاری تشکل‌های قرآنی سطح استان به ویژه طی ایام ماه مبارک رمضان و اجرای کرسی‌های تلاوت با رویکرد تدبر در قرآن با همکاری مؤسسات قرآن در دهه اول ماه محرم، همزمان با هیئت‌های عزاداری با دعوت از قاریان و تالیان قرآن را می‌توان اشاره کرد.
مدیرعامل قرآنی همدان اظهار کرد: بازدید از 35 مؤسسه و 60 خانه‌ قرآن، بررسی عملکرد‌ها و فعالیت‌های آنها، همچنین حمایت‌های نقدی و غیر نقدی از تشکل‌های قرآنی شهرستان‌های نهاوند، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، فامینین، بهار و رزن و حمایت‌های غیر نقدی در قالب تهیه لوازم تحریر و تجهیز کردن مؤسسات، انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه ثبت اتحادیه قرآنی استان با موفقیت طی بهمن‌ماه 97 انجام شد، اظهار کرد: همچنین طی سال گذشته 12 جلسه هیئت مدیره تشکیل شد که همراه با بیش از 50 مصوبه بود که مصوبات بیشتر آن اجرایی شد.
سعیدی‌شکوه با اشاره به برپایی کارگاه توان‌افزایی مدیران مؤسسات قرآنی در مشهد مقدس، اظهار کرد: طی این جلسه مدیران مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند که طی بازه زمانی سه روزه با سرفصل‌هایی چون برنامه‌ریزی و اصول مدیریت و حسابداری، شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی نوین، آشنایی با بیمه و مالیات و ... آشنا شدند.
وی ادامه داد: برگزاری نشست با مسئولان قرآنی و مدیرکل تربیت بدنی، ورزش و جوانان و مدیرکل فنی و حرفه‌ای، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برگزاری همایش مدیران مؤسسات قرآنی در باغ موزه دفاع مقدس طی اردیبهشت‌ماه 97، انعقاد تفاهم‌‌نامه با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به منظور بهره‌مندی قرآن‌آموزان مؤسسات از دوره‌های هنری و فنی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های قرآنی استان در برگزاری دوره‌ها و محافل قرآنی در این اداره‌کل از دیگر برنامه‌های سال 97 اتحادیه قرآنی همدان بوده است.
سعیدی‌شکوه با اشاره به اینکه اولویت برنامه‌ها در سال 98 واگذاری طرح‌ها به مؤسسات و خانه‌های قرآنی است، اظهار کرد: این امر به این معناست که تشکل‌های قرآنی به صورت مستقل و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادها با انعقاد تفاهم‌نامه طرح‌ها را برگزار کنند و اتحادیه استان نیز نظارت و ارزیابی از مراحل اجرای آن خواهد داشت.
وی ادامه داد: برپایی کارگاه توان‌افزایی ویژه مدیران و تبیین مراحل دارایی، مسائل مربوط به مالیات و عوارض و تشریح مشکلات موجود در روند ثبتی مؤسسات، همچنین ارائه راه‌حل‌های مفید برای به سرانجام رسیدن آن، از جمله برنامه‌هایی است که در سال 98 در نظر داریم.
سعیدی‌شکوه اضافه کرد: یکی بزرگترین دغدغه‌های اتحادیه همدان این ست که چرا فرآیند ادغام اتحادیه کشوری به صورت رسمی و قانونی هنوز به سرانجام نرسیده است و اتحادیه‌های استانی در بلاتکلیفی به سر می‌برند و از سوی دیگر اینکه طی سال 97 بودجه مستقلی دریافت نکرده‌ایم. فلذا بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها نیمه کاره انجام نشد و یا به طور کلی به فراموشی سپرده شد که امیدواریم طی سال جدید طرح‌های جدیدی به اتحادیه‌های قرآنی از سوی دستگاه‌های متولی واگذار شود.
سعیدی‌شکوه با اشاره به اینکه طی نیمه نخست سال 97 مبلغ 10 میلیون تومان از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور دریافت کردیم، اظهار کرد: امیدواریم امسال اتحادیه‌های استانی را از لحاظ مالی مورد حمایت قرار دهند تا چرخ مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان با اجرای طرح‌های قرآنی و در اختیار گذاشتن حمایت‌های نقدی و غیر نقدی بیش از پیش بچرخد و بر رونق آن افزوده شود.
انتهای پیام

captcha