انتقاد به نحوه تحقیقات پلیس بایرن درباره اسلام هراسی
کد خبر: 3804393
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰

انتقاد به نحوه تحقیقات پلیس بایرن درباره اسلام هراسی

گروه بین‌الملل ـ تعدادی از مأموران پلیس بایرن سال گذشته در پیام‌رسان واتس اپ، پیام‌هایی با محتوای اسلام‌هراسی منتشر کرده بودند؛ این مسئله با جریمه کردن دو مأمور به پایان رسید؛ اما گروهی به نحوه تحقیقات انتقاد دارند و خواهان روشن‌شدن تناقضات پرونده هستند.

به گزارش ایکنا؛ این مأموران از سال گذشته تحت بازجویی قرار گرفته‌اند و حالا مشخص شده که مأموران بخش تحقیقات نیز برای حمایت از همکاران پلیس خود، نتایج تحقیقات را دستکاری کرده‌اند.

آنطورکه شبکه رادیویی برلین-براندبنورگ گزارش داده است؛ گروهی از اعضای اداره پلیس بایرن در ماه فوریه سال گذشته، پیام‌های حاوی اسلام‌هراسی و اخبار مربوط به اسلام‌ستیزی را در پیام‌رسان واتس‌اپ منتشر می‌کردند. در آن زمان، یوآخیم هرمان، وزیر داخله ایالت بایرن در کمیته داخلی مجلس ایالتی در سخنانی درباره اقدامات ضداسلامی و محتوای نژادپرستانه علیه مسلمانان صحبت کرد. این سخنرانی پس از آن صورت گرفت که یکی از مأموران پلیس گزارشی درباره اسلام‌ستیزی دو همکار خود ارائه داده بود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ این مسئله با جریمه کردن دو مأمور به پایان رسید، زیرا به گفته مأموران بخش تحقیقات مشخص نبود که چه کسی چنین گروهی را راه‌اندازی و خبرها را برای اولین‌بار منتشر کرده بود.

با این وجود، گروهی به نحوه تحقیقات انتقاد کردند، به طور مثال عارف تاشدلن از نمایندگان حزب سوسیال دمکرات خواستار روشن‌شدن تناقضات موجود در پرونده شد. این سیاستمدار از مقامات پلیس خواست که در مجلس ایالتی توضیح دهند که پیام‌های حاوی اسلام‌هراسی چه بوده است، چه تعدادی از افراد این پیام‌ها را دریافت کرده‌اند و تحقیقات چرا متوقف شده است؟

به اعتقاد تاشدلن، نفرت علیه مسلمانان و گروه‌های مذهبی قابل قبول نیست و به خصوص از سوی پلیس نابخشودنی است. او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:«چنین حوادثی به شهرت پلیس بایرن آسیب می‌زند.»

از ماه فوریه سال جاری، ماموران تحقیقات در اداره پلیس بایرن نیز متهم به همکاری با مجرمان شدند. در جلسه رسمی تحقیقات، تمام کسانی که در گروه ۱۲ نفره پیام‌رسان واتس‌اپ ماموران پلیس بودند، فراخوانده شدند و بدین ترتیب تضادها و ابهامات رفع شد. پس از آن، افسر مسئول تحقیقات در این پرونده به اتهام دستکاری در پرونده، از کار خود معلق شد. همچنین ناشر اخبار و پیام‌ها با محتوای اسلام هراسی مشخص شد. او اکنون در انتظار دادگاه قرار دارد و از کار اخراج شده است.

به دلیل رسوایی پلیس بایرن، اکنون تاشدلن از وزارت داخله خواسته است که آموزش‌های بیشتری برای پلیس این ایالت در نظر بگیرد. او گفت:« آموزش بین‌فرهنگی در نیروهای پلیس بسیار ابتدایی است. این در حالی است که در بایرن، ادیان و فرهنگ‌های متنوعی وجود دارد و به نظر می‌رسد برای اینکه نیروهای پلیس را متوجه این تنوع فرهنگی کنیم، دیر شده است».

انتهای پیام

captcha