افتتاح ۲۰ پروژه شهری فرهنگی و مذهبی در منطقه ۶
کد خبر: 3804427
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
با حضور شهردار تهران انجام شد؛

افتتاح ۲۰ پروژه شهری فرهنگی و مذهبی در منطقه ۶

گروه جامعه ــ عصر امروز ۲۰ پروژه شهری با حضور شهردار تهران و چند تن از مدیران شهرداری، در منطقه ۶ پایتخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همزمان با شب ولادت حضرت علی اکبر(ع)، ۲۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی شهرداری منطقه ۶ عصر امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار و تعدادی از مدیران شهری و رسانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
پیروز حناچی در این مراسم با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده شهرداری تهران اظهار کرد: این پروژه‌ها برای شرایط خاص است و برای بهتر شدن حال تهران بسیار مؤثر است.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر امروز با تهدیداتی مواجه هستیم، باید آن را شناسایی کنیم و آمادگی لازم را برای مقابله با آن داشته باشیم، گفت: در سیل اخیر و به خصوص در شیراز از مدیریت غافل شدیم و متاسفانه به علائم توجه نکردیم و به همین دلیل دچار آن حوادث تلخ شدیم.
شهردار تهران اضافه کرد: در سیل اخیر مکان‌های تازه ساخته شده دچار آبگرفتگی شد و مکان‌هایی که در قدیم ساخته شده بود، از آبگرفتگی در امان بود و این نشان می‌دهد که ما توجهی به معماری گذشته نداریم. امروز تمامی رودخانه‌های تهران قبل از فصل زمستان و قبل از عید لایروبی شد و در زمان بارش‌ها به تمامی مناطق حالت آماده‌باش اعلام شد.
حناچی بیان کرد: زمانی می‌توانیم در برابر حوادث آمادگی داشته باشیم که به مردم آموزش دهیم که در مواقع حساس چه کار‌هایی باید انجام دهند.
شهردار تهران با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته از سیل‌های تهران یک گزارش ملی تدوین کند، اظهار کرد: تهیه گزارش ملی در دنیا مرسوم است و می‌تواند درس‌های بزرگی به ما دهد. برای مثال پس از حادثه پلاسکو و تهیه گزارش ملی، امروز تجهیزات آتش‌نشانی بسیار پیشرفت کرده و قابل قیاس با گذشته نیست.
حناچی در حاشیه افتتاح ۲۰ پروژه منطقه ۶ و بهره‌برداری از مرکز مدیریت پسماند بیهقی و قبل از سخنان ابتدایی خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: طرحی که امروز می‌بینید، تنها وجه مالی ندارد، چراکه بُعد تفکیک زباله از مبدأ در آن اهمیت بیشتری دارد. ما در تهران روزانه ۹ هزار تن زباله را از شهر خارج می‌کردیم.
وی افزود: شکل‌گیری این مراکز تفکیک، که با همکاری مردم تقویت می‌شوند، از حمل زباله به مراکز دفن می‌کاهد و بر امکان بازیافت کامل زباله می‌افزاید. وی افزود: روزانه در منطقه ۶ بیش از ۲۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود که با این کار بیش از ۴۸ تن از آن به شکل بازیافت کاسته می‌شود؛ این مقدار امکان افزایش نیز دارد و مردم می‌توانند به این روند کمک کنند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه چندین مورد از این مراکز را در پایتخت احداث می‌کنیم، گفت: اصل این است که بخش عمده‌ای از زباله‌ها قابل بازیافت محسوب شود. سلامت شهروندان برای ما بسیار اهمیت دارد. درست است که شکل‌گیری و تجهیز این مراکز هزینه زیادی دارد، اما معتقدیم که بازیافت زباله بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را برمی‌گرداند و مشکلات زیست‌محیطی را نیز کاهش خواهد داد.
حناچی درمورد تصویب نرخ افزایش کرایه تاکسی‌ها در شورا نیز گفت: اول باید شورا تصویب کند تا بعد آن را به دولت ببریم، مصوبه این مورد هنوز کتباً به دست بنده نرسیده است.
شهردار تهران همچنین درباره لیست ۱۰۰نفره افرادی که املاک شهرداری تهران را پس نمی‌دهند، تصریح کرد: این موضوع نیز در حال پیگیری است، و اگر در این مورد با مشکلی مواجه شویم، به شورا مراجعه می‌کنیم.
محمدرضا دهداری‎پور، شهردار منطقه شش شهرداری تهران در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۶ با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: منطقه ۶ قلب عملکردی شهر تهران است و وجود بسیاری از دفاتر اداری، فروشگاه‌های بزرگ و بیمارستان‌های مهم تهران در این منطقه آن را ویژه و ممتاز کرده است و نقش مهمی در فعالیت‌های اقتصادی پایتخت ایفا می‌کند.
وی افزود: در راستای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و با استفاده از اهرم مشارکت‌پذیری شهروندان تلاش داریم تا زندگی مردم در منطقه ارتقا یابد و بر همین مبنا امروز تعداد زیادی پروژه به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح شد.
شهردار منطقه شش شهرداری تهران اضافه کرد: از جمله آن‌ها احداث چندین مسیر دوچرخه سواری، چهار باب خانه دوچرخه و ۱۵ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بیدود، پروژه ایستگاه تفکیک پسماند و افتتاح مجتمع دو منظوره ورزشی و مدیریت بحران شهدای کردستان است. امیدوارم این تلاش‌ها که توسط همکاران من انجام شده است منجر به افزایش رفاه و ریسک پذیری مردم منطقه شود.
در بخش دیگری از این برنامه شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از دست‌اندازی‌ها به طبیعت در طول سالیان گذشته، گفت: سیل امسال سیلی محکمی به گوش مسئولان زد تا در اقدامات و تصمیماتی که گرفته بودند تجدید نظر کنند. البته باران رحمت الهی است و زیبایی‌های فراوانی دارد؛ با بارش‌های اخیر چهل و پنج سانتی متر به ارتفاع دریاچه ارومیه افزوده شده است، اما باید بدانیم که با وجود این بارش‌ها همچنان کشورمان با مشکل کمبود آب مواجه است. سفره‌های زیرزمینی در طول سالیان گذشته به یغما رفته و کشور از نظر آب در شرایط بحرانی است به همین دلیل باید تا می‌توانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم.
این عضو شورای شهر با تقدیر از اقدامات اخیر شهرداری تهران در ایجاد نوروزگاه‌ها و کنترل بحران سیلاب در تهران ادامه داد: نوروزگاه‌ها در عید امسال نشاط ویژه‌ای به شهر داده بودند و اگر مسائل مربوط به سیل در کشور نبود آن را بیشتر حس می‌کردیم که این اقدام جای تشکر دارد.
وی گفت: همچنین تلاش شهرداری تهران برای جلوگیری از جاری شدن سیل در تهران ارزشمند بود و من خوشحالم که امروز مدیریت شهری وضعیت باثباتی را تجربه می‌کند. در بارندگی‌های اخیر بسیاری از مسئولان با ما تماس می‌گرفتند و نسبت به شرایط بارندگی‌ها و احتمال بروز سیل در شهر نگران بودند، اما تدابیر اندیشیده شده مثل لایروبی روددره‌ها و آمادگی کامل نیرو‌های مدیریت شهری باعث شد که بحرانی در تهران ایجاد نشود.
امانی با تاکید بر بهره گیری از کمک‌های مردمی در مواقع بحرانی عنوان کرد: اقدامات تندرو‌هایی مثل ترامپ باعث شده است که در کشور وحدت و همبستگی ایجاد شود، اما هیچ جریانی حق ندارد این وحدت را به نفع خود مصادره کند.
این عضو شورای شهر در ادامه گفت: گفته می‌شود امسال سال سختی است، اما اگر مردم به میدان بیایند و کمک کنند تمام مشکلات حل خواهد شد. مجموعه مدیریت شهری اراده دارد که سال ۹۸ را به سال خدمت بهتر و بیشتر به مردم تبدیل کند. این سرزمین و انقلاب از آن مردم است و امیدوارم در انتخابات آخر امسال مردم به میدان بیایند و به کاندیدا‌های مورد نظر خود رای دهند.
امانی در پایان از تدابیر شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی هوا قدردانی و خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ هیچ روزی مدارس به خاطر آلودگی هوا تعطیل نشدند و این نتیجه تلاش‌های مدیریت شهری بود و باید سپاسگزار این تلاش‌ها باشیم.
انتهای پیام
captcha