اجرای ۴ هزار ویژه‌برنامه هفته جوان در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3804450
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

اجرای ۴ هزار ویژه‌برنامه هفته جوان در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در هفته جوان امسال چهار هزار و ۲۳۴ برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برپایی محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه جوانان اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ادهم کرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان روز گذشته، 27 فروردین‌ماه در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته جوان گفت: سال 97 سالی پر از فراز و نشیب در حوزه ورزش و جوانان بود، بطوری که در شش ماهه اول سال به‌دلیل مشخص نبودن مدیریت این اداره‌کل نوعی بی‌برنامگی وجود داشت و بخشی از فعالیت‌ها بر زمین مانده بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: پس از مشخص شدن مدیریت ورزش و جوانان، شش ماهه اول سال را از دست داده بودیم، با این‌حال تلاش کردیم که در نیمه دوم سال کاستی‌ها را جبران کنیم که خوشبختانه موفقیت‌هایی به‌همراه داشت.
وی با بیان اینکه سال گذاشته توانستیم پدیده استان‌های کشور در زمینه استعدادهای برتر شویم، ادامه داد: در سال گذشته سیستان و بلوچستان در رده‌بندی استعدادهای برتر در رده ۱۸ قرار گرفت، این درحالی است که در سال ۹۶ در رده ۳۱ قرار داشتیم؛ این اتفاق سبب شد تا به‌عنوان پدیده معرفی شویم.
کرد اظهار کرد: برنامه ما برای سال جاری، ارائه کار تیمی است و نه شخصی، زیرا به این نتیجه رسیده‌ایم که همیشه کار تیمی و گروهی بهتر جواب می‌دهد.
وی افزود: سال جدید را با برنامه‌ریزی خاصی آغاز کردیم و در درجه اول، هدف ما کشاندن بازی‌های ملی به سمت استان است. از جمله می‌توان به حضور اردوی تیم ملی کریکت در چابهار و اردوی تیم ملی کبدی در سیستان اشاره کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: تاکنون درخواست میزبانی مسابقات در برخی رشته‌ها از جمله دو و میدانی، ووشو، کبدی، تیراندازی، فوتسال و کشتی را داده‌ایم که هنوز نتوانسته‌ایم موافقت مسئولان را کسب کنیم.
وی در خصوص سمن‌های ثبت شده در حوزه جوانان اظهار کرد: در حال حاضر 110 سمن ثبت‌شده در سطح استان داریم و برنامه ما تا سال 1400، ثبت 160 سمن است.
کرد در ادامه به‌ویژه برنامه‌های هفته جوان اشاره کرد و افزود: در هفته جوان امسال چهار هزار و 234 برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برپایی محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه جوانان اشاره کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در این هفته بیش از 600 مسابقه ورزشی برگزار می‌شود، گفت: برنامه محوری این هفته، جشنواره «گلریزان، نشاط و همدلی» با محوریت کمک به سیل‌زدگان است و در آن از نخبگان برتر حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha