هفته فرهنگی اصفهان با شعار «همدلی برای ایران» برگزار می‌شود
کد خبر: 3804500
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

هفته فرهنگی اصفهان با شعار «همدلی برای ایران» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ همزمان با وقوع سیل که موجب تخریب و ویرانی بسیاری از روستاها و شهرهای کشور شد و تعداد زیادی از مردم این مناطق را با بحران شدید مواجه کرد، شهرداری اصفهان در صدد ارائه هرگونه کمک و همیاری با هموطنان سیل‌زده برآمد.

گسترش فرهنگ ایثار در جامعه با شعار «همدلی برای ایران»

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز تصمیم بر آن گرفت تا ویژه برنامه‌های رویداد بزرگ هفته فرهنگی اصفهان را با شعار «هفته فرهنگی اصفهان، همدلی برای ایران» و حول محور همدردی با مناطق سیل زده برگزار کند.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این باره گفت: با توجه به اینکه همراهی و همدلی مهمترین مولفه برای کاهش شدت آلام در زمان وقوع بحران به شمار می رود، شهرداری اصفهان بر آن شد تا در حوادث غمباری که در سیل اخیر رخ داد، به سهم خود آغازگر یک اقدام انسان دوستانه باشد.
مرتضی رشیدی ادامه داد: به این منظور برنامه‌هایی که از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تدارک دیده شده بود نیز با تغییر ماهیت و با مشارکت سمن‌ها، نهادهای مردمی و کنش‌گران اجتماعی، با رویکردی همدلانه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: 250 مرکز فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان موظف شده‌اند تا با تمام ظرفیت خود در کنار سمن‌ها و نهادهای مدنی قرار گرفته و به جمع آوری کمک برای سیل زدگان بپردازند.
وی اظهار کرد: یک ویژه برنامه نیز با مشارکت سازمان هلال احمر برنامه ریزی شده که در این ایام به ‌مدت یک هفته با اجرای برنامه‌های مختلف جانبی و فرهنگی با ماهیت کمک به هم میهنان سیل زده در ایوان ارگ جهان نما برگزار می‌شود.
او افزود: در این زمینه از همه ظرفیت‌های تبلیغات فرهنگی شهرداری استفاده می‌شود که امیدواریم ماحصل این زحمات به بسط و گسترش فرهنگ ایثار و همدلی در جامعه منجر شود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: هر بحرانی دو فاز دارد که فاز اول به مسئله تامین نیازهای اولیه برای مردم تاکید دارد و فاز دوم به کاهش رنج و فشارهای روحی و ذهنی آنها می‌پردازد.
رشیدی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن فاز دوم این بحران به دنبال تشکیل پویشی از هنرمندان، صاحب نظران و اساتید حوزه‌های فرهنگی و هنری اصفهان هستیم تا در صورت نیاز بتوانند در روستاها و فضاهای بحران زده حضور یافته و با خلق رویدادهای فرهنگی، بخشی از غم و درد مردم را کاهش دهند.

captcha