فعالیت جبهه فرهنگی همدان در ۲ پویش مهم برای کمک به سیل‌زدگان
کد خبر: 3804517
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

فعالیت جبهه فرهنگی همدان در ۲ پویش مهم برای کمک به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مسئول کارگروه خدمات اجتماعی ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان همدان گفت: این مجموعه با راه‌اندازی دو پویش جمع‌آوری «کمک‌های نقدی و غیرنقدی» و جمع‌آوری «بیل، چکمه و فرغون» به‌عنوان ابزارآلات لازم برای بازسازی مناطق سیل‌‎زده دست به کار شده است.

فعالیت جبهه فرهنگی همدان در 2 پویش مهم برای کمک به سیل‌زدگانامید صالحی‌نیک، مسئول کارگروه خدمات اجتماعی ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه بلافاصله پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی به‌ویژه گلستان همانند بسیاری از استان‌های دیگر وارد عمل شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه این مجموعه به سمت اتحاد و هماهنگی در جهت کمک به سیل‌زدگان کار خود را آغاز کرد، افزود: جبهه فرهنگی از همان ابتدای امر با بسیج و هم‌افزایی میان مجموعه خود به دنبال سلطه‌گری و موازی‌کاری در امور نبوده است.
صالحی‌نیک ادامه داد: در راستا این مجموعه با راه‌اندازی دو پویش جمع‌آوری «کمک‌های نقدی و غیرنقدی» و جمع‌آوری «بیل، چکمه و فورغون» به‌عنوان ابزارلات لازم در جهت بازسازی ماطق سیل‌زده دست به کار شده است.
مسئول کارگروه خدمات اجتماعی ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان همدان بیان کرد: این مجموعه با بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند متناسب با نیاز تخصصی در مناطق سیل‌زده هماهنگ با شبکه اجرایی استان در حال فعالیت و کمک‌رسانی است.
مسئول کارگروه خدمات اجتماعی ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان همدان با بیان اینکه چندین مسجد، کانون و تشکل و هیئت به صورت خودجوش مجری پویش‌های جبهه فرهنگی در راستای کمک به سیل‌زدگان بوده‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی‌ها درخصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی و واریز به حساب قرارگاه امام‌رضایی‌ها صورت گرفت.

6 مسجد؛ مجری جمع‎‌آوری اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان
وی با اشاره به اینکه 50 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط جبهه فرهنگی استان به مناطق سیل‌زده کمک شده است، گفت: 6 مسجد در سطح شهر جهت جمع‌آوری اقلام ضروری مثل آب معدنی، پتو، کنسرو و محصولات بهداشتی معرفی و کمک‌های خوبی از سوی مردم جمع آوری و در قالب محموله‌هایی ارسال شده است.

صالحی‌نیک گفت: پویش جمع‌آوری بیل، چکمه و فرغون نیز یکی دیگر از اقدامات جبهه فرهنگی با همکاری دیگر نهادهای مردمی استان در 6 مسجد شهر شامل مسجد مهدیه، مسجد امام علی(ع) پردیس، مسجد سیدالشهدا(ع) شهرک مدنی، کانون فرهنگی المهدی(عج)، مجتمع امام علی(ع) بلوار آزادگان و مؤسسه خیریه حضرت زینب(س) در 12 متری سیلو انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی و تبلیغی به صورت خودجوش جهت اعزام به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: در اولین اعزام 100 نفر از نیرو‌های انسانی توانمند جهت ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و تبلیغی جهت کمک به هموطنان خود راهی مناطق سیل‎زده شدند.
مسئول کارگروه خدمات اجتماعی ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان همدان اظهار کرد: خدمت رسانی‌ها به همین منوال ادامه یافت و درحال حاضر هم امدادرسانی به استان لرستان در اولویت قرار گرفته و در این استان نیز گروه‌ها به صورت نوبتی اعزام می‌شوند و جمع‌آوری اقلام نیز در حال انجام است.
انتهای پیام

captcha