برگزاری 19 مسابقه قرآن از سوی ایران در هند
کد خبر: 3804522
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

برگزاری 19 مسابقه قرآن از سوی ایران در هند

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در هند فعالیت‌های قرآنی متعددی در این کشور اجرا کرده که از آن جمله برگزاری 19 دوره مسابقات سالانه سراسری قرآن در رشته حفظ کل و قرائت بوده است.

به گزارش ایکنا؛ امسال رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو نمایندگانی را از هند برای حضور در رخدادهای قرآنی کشورمان اعزام کرد که از آن جمله حضور یک قاری و حافظ در سی وششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم و یک روشندل حافظ قرآن در سومین دوره مسابقات قرآن نابینایان در مصلای تهران بود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در هند، در مسابقات نابینایان، سید نورالحق روشندل هندی و حافظ کل قرآن رتبه سوم را کسب کرد. این حافظ هندی به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو برای مسابقات قرآن ایران انتخاب و اعزام شده بود.

برگزاری 19 دوره مسابقات سالانه سراسری قرآن در هندوستان با حضور 150 شرکت‌کننده در رشته حفظ کل و قرائت، برگزاری کارگاه‌های آموزش قرآن برای مربیان قرآنی، برگزاری نمایشگاه یا حضور در نمایشگاه‌های قرآنی و هماهنگی حضور قاریان ایرانی در مسابقات و محافل هندی از دیگر فعالیت‌ها در حوزه قرآن است که رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو در کنار انتخاب، معرفی و هماهنگی اعزام شخصیت‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و متسابقان قرآنی برای حضور در ایران انجام داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha