خسارت سیل به ۲ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پلدختر
کد خبر: 3804531
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

خسارت سیل به ۲ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پلدختر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ۴۹ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در لرستان فعالیت دارند که در سیل اخیر مؤسسات گُل‌های محمدی، کوثر نبی ولایت، در سیل اخیر صدمه دیده و قابل استفاده نیستند در این بین خانه‌های قرآنی روستایی نیز آسیب جدی دیده‌اند که هنوز آماری در دست نیست.

خسارت سیل به 2 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، در سیل فروردین‌ماه جاری هجمه آب و خاک به استان لرستان و به‌ویژه به شهرستان‌های پلدختر و معمولان، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی نیز بی‌نصیب نمانده و از این نعمت پُر نقمت بهره‌ بردند.
همان‌گونه که می‌دانید مؤسسات قرآنی از سوی دو نهاد حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی جهت فعالیت در مناطق مختلف مجوز می‌گیرند که در این بین، در استان لرستان 49 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پروانه فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‍‌اند.
از این تعداد سه مؤسسه در شهرستان پلدختر فعالیت دارند که مؤسسات گُل‌های محمدی و کوثر نبی ولایت، در سیل اخیر صدمه دیده و قابل استفاده نیستند و مؤسسه سفیر نور در شهرستان کوهدشت نیز متحمل خسارت‌های جزئی شده است، اما در شهرستان‌های دیگر مانند دلفان، کوهدشت و دورود مؤسسات قرآنی آسیب ندیده و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
اما آن‌چه توجه را جلب می‌کند، این است که بیشترین آسیب را خانه‌های قرآن روستایی دیده‌اند که آمار و گزارش‌های مربوط به آن‌ها را باید از اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان پیگیر شد، که به‌زودی انجام شده و و در این رابطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha