اعتصاب غذای زندانیان کشمیری در هند
کد خبر: 3804537
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

اعتصاب غذای زندانیان کشمیری در هند

گروه بین‌الملل ــ زندانیان کشمیری که توسط دولت هند دستگیر شده‌اند در اعتراض به رفتار غیرانسانی زندان‌بان‌های خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از «تسنیم»؛ برخی از رهبران مردم کشمیر که توسط دولت هند دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند در اعتراض به رفتار غیرانسانی مسئولان زندان و همچنین عدم اعلام جرم و تفهیم آن توسط دهلی‌نو دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد حتی اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود را نیز پیدا نمی‌کنند و به رغم گذشت چندین روز هنوز جرم آنها اعلام نشده است.

میرواعظ فاروقی، یکی از رهبران کشمیری در این باره گفت: کشمیر مهمترین مسئله میان هند و پاکستان است و ما توقع داریم دو کشور با رایزنی هر چه سریع‌تر این مشکل را برای همیشه حل کنند.

گفتنی است، منطقه کشمیر در میان دو کشور هند و پاکستان قرار دارد که هر دو کشور بخشی از این منطقه را تحت کنترل خود دارند. طی دو ماه گذشته اتفاقاتی چون بمب‌گذاری خودروی نیروهای هندی در منطقه کشمیر از سوی نیروهای شبه نظامی جیش محمد تبعات بسیاری را به دنبال داشت که هنوز نیز ادامه دارد.

کشمیر منطقه‌ای در شمال‌غربی شبه‌جزیره هند است که از استان جامو و کشمیر تحت کنترل هند، استان گلگت ـ بلتستان و کشمیر آزاد تحت کنترل پاکستان و منطقه اقصی چین تحت کنترل جمهوری خلق چین تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha