برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کوهرنگ
کد خبر: 3804583
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کوهرنگ

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری «دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن» در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کوهرنگ

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، گفت: بی‌تردید قرآن كریم كتاب زندگی و برای همگان قابل استفاده است و هرکس به فراخور سطح فهم و اقتضائات سنی و علمی خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود. بر همین اساس كودك مسلمان نیز باید در فضایی آکنده از مهر و محبت و آمیخته با آموزه‌های قرآنی زندگی خود را آغاز کرده و به شیوه‌ای حساب شده و با ظرافت و دقت‌های لازم مطابق با الگوهای رفتاری به ویژه با نقش‌آفرینی مؤثر خانواده، در فرآیندی تدریجی با قرآن کریم آشنا و مأنوس شود.
تقی‌پور ادامه داد: زمینه‌سازی برای تحقق این مهم از هنگامی آغاز می‌شود كه هنوز فكر و ذهن كودك دستخوش هجمه فرهنگ ضددینی و اخلاقی قرار نگرفته باشد، در این صورت ذهن و جان او با آموزه‌های قرآنی متناسب با سطح فهم و نیاز کودک آشنا و مأنوس گشته و او را در برابر مخاطرات آینده ایمنی می‌بخشد.
وی افزود: در همین راستا اداره امور قرآنی استان با همکاری تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ اقدام به برگزاری یک دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن ویژه کودکان 4 تا 6 سال در کوهرنگ کرده است.
تقی‌پور بیان کرد: این دوره در ۱۳۰ ساعت آموزشی در حال برگزاری است که ۵۶ ساعت به صورت حضوری و ۷۴ ساعت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کوهرنگ
وی ادامه داد: سرفصل‌های آموزشی دوره شامل مبانی آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک در مدت ۴ ساعت آموزشی، مباحث روانشناسی تربیتی و رشد کودک به مدت ۱۲ ساعت، مهارت‌های مربی کودک ۱، کاردستی و نقاشی خلاق به مدت ۴ ساعت، مهارت‌های مربی کودک۲، شعر و قصه گویی خلاق به مدت ۴ ساعت، مهارت‌های مربی کودک۳، بازی و نمایش به مدت ۴ ساعت، روش تدریس کارورزی و فنون کلاس داری وبه مدت ۴ ساعت، سبک زندگی قرآن به مدت ۴ ساعت برای مدت زمان دوره در ساعات حضوری است.
رئیس اداره امور قرآنی استان، حفظ سور و آیات منتخب در ۲۲ساعت، بهداشت کودک به مدت ۱۲ساعت و کارورزی دوره به مدت ۴۰ ساعت را از مباحث بخش غیرحضوری دوره برشمرد و تصریح کرد:. در پایان دوره کارآموزی و پس از موفقیت در آزمونهای پایانی، ضمن اخذ گواهینامه طرح «تربیت مربی آشنایی و اُنس کودکان با قرآن کریم- سطح یک»، به عنوان معلمان دوره‌های آموزش قرآن كودكان 4تا 6 ساله در مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و سایر مراکز و تشکل‌های قرآنی مجاز به تدریس خواهند پرداخت.
یادآور می‌شود، «دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن» به همت اداره امور قرآنی استان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنک از روز دوشنبه، 26 فروردین‌ماه در حال اجرا است.

برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کوهرنگ

انتهای پیام

captcha