ضربات سهمگین وزارت اطلاعات بر پیکره تروریست‌ها
کد خبر: 3804593
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

ضربات سهمگین وزارت اطلاعات بر پیکره تروریست‌ها

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: تنها در زمینه کشف مواد منفجره در ۱۰ سال اخیر مقادیر زیادی مواد منفجره و ده‌ها جلیقه انفجاری و تعداد فراوانی سلاح و مهمات کشف شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل اطلاعات استان، مدیر این اداره‌کل گفت: هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در همه عرصه‌های اجتماع بوده و این توفیقات به لطف پرودگار، توجهات امام زمان(عج)، ادعیه ذاکیه رهبر معظم انقلاب و برکت دعای خیر مردم بوده است.
وی ادامه داد: جهت‌گیری استراتژیک وزارت اطلاعات در منطقه جنوب شرقی مبتنی بر نگاه متعالی رهبر معظم انقلاب در این نقطه راهبردی و به تعبیر ایشان تنگه احد نظام بوده است.
مدیرکل اطلاعات استان افزود: در این راستا ایجاد وحدت، انسجام بین مذاهب و اقدام، هماهنگی و همدلی بین مسئولان و مردم این استان برای ایجاد امنیت سرلوحه کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان سرچشمه و مخزن بی‌نظیر فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوع است، اظهار کرد: ما مصمم هستیم زمینه لازم برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان فراهم شود؛ برای بهبود وضعیت توسعه همه‌جانبه استان از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم کرد و با تمام قوا با هرگونه ناامنی در مسیر توسعه منطقه مبارزه خواهیم کرد.
این مقام مسئول عنوان کرد: بخش مهمی از عدم توسعه مطلوب سیستان و بلوچستان در عملکرد ننگین گروه‌های تروریستی است که سعی دارند تا چهره این استان را منفی و توأم با نا امنی و خشونت نشان دهند.
وی با بیان اینکه مقابله با فعالیت‌های این گروهک‌ها که تحت تاثیر القائات سرویس‌های اطلاعاتی و جریانات معاند قرار دارند با شدت بیشتری دنبال می‌شود، افزود: امروز دشمنان نظام بیشترین هجمه و تبلیغات منفی را برای نا امن نشان دادن منطقه دارند و فعالیت مستقیم و غیر مستقیم سرویس اطلاعاتی در منطقه گویای سطح تهدید است.
مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک با عنایت خداوند و اقدامات تخصصی به عمل آمده ضربات مهلکی بر بدنه ده‌ها گروهک تروریستی که کارنامه سیاهی دارند وارد شده و مردم شریف اهل سنت و شیعه استان با همکاری و ارائه گزارشات ارزنده در این مسیر همیار ما بوده‌اند.
وی ادامه داد: تنها در زمینه کشف مواد منفجره در 10 سال اخیر مقادیر زیادی مواد منفجره و ده‌ها جلیقه انفجاری و تعداد فراوانی سلاح و مهمات کشف شده است.
مدیرکل اطلاعات استان بیان کرد: با هدف برقراری امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اقتصادی وزارت اطلاعات اقدامات پر شماری را به ثبت رسانده است، از جمله در استان، تعدادی از عناصر شبکه اخلال در سیستم بانکی و ارزی کشور که از طریق تشکیل شرکت‌های صوری و اخذ غیر قانونی ارز دوستی به میزان تقریبی 500 میلیون یورو در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده بودند، با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر شدند؛ در نتیجه از خروج ارز دولتی جلوگیری و بیش از 350 شرکت صوری شناسایی و از ادامه فعالیت آن‌ها ممانعت شد.
وی گفت: همچنین پیگیری رفع تصرف بیش از 500 هکتار از اراضی ملی تصرف شده در سیستان و بلوچستان، برخورد با عوامل فساد اقتصادی در دستگاه‌های مختلف دولتی، برخورد با عوامل و شبکه مالی قاچاق مشروبات الکلی استان و توقیف حدود 14 تن مشروبات الکلی از اقدامات اداره‌کل اطلاعات در سال گذشته بوده است.
مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از عرصه‌های تهاجمی دشمن فعال سازی گسل‌های قومی و مذهبی در استان بوده، افزود: تلاش در راستای گسترش گفتمان تقریب در منطقه، مقابله با اقدامات تفرقه‌افکنانه و مخل وحدت به وسیله ارتباط با نخبگان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها با سران طوایف، متنفذین، شاخص‌های قومی و مذهبی، مدیران، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاهی در سراسر استان برکات ارزشمندی را به همراه داشته است.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با همراهی تنگاتنگ مردم با دستگاه‌های اطلاعاتی، به تعبیر امام راحل(ره) «اطلاعات 36 میلیونی» که امروز می‌توانیم بگوییم اطلاعات 80 میلیونی، امنیت و آرامش جامعه را تامین می‌کند.
مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات استان با شماره 113 پذیرای این همکاری و همراهی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha