ناشران رغبتی به نشر آثار دینی برای کودک و نوجوان نشان نمی‌دهند
کد خبر: 3804607
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

ناشران رغبتی به نشر آثار دینی برای کودک و نوجوان نشان نمی‌دهند

گروه فرهنگی ــ مؤلف کتاب دایرةالمعارف شیعه گفت: زمانی که کار دینی برای قشر نوجوان و کودک انجام می‌دهیم اعتراض زیادی به محتوا و فرم صورت می‌گیرد لذا به همین دلیل بسیاری از ناشران رغبتی به کار دینی ندارند.

ناشران رغبتی به نشر آثار دینی برای کودک و نوجوان نشان نمی‌دهندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری‌ابهری، مؤلف کتاب دایرةالمعارف شیعه ویژه نوجوانان امروز، 28‌ فروردین‌ماه در آیین «رونمایی کتاب دایره‌المعارف شیعه ویژه نوجوانان» در ارتباط با ارزش دایرةالمعارف شیعه بیان کرد: امروزه دنیای اطلاعات است و لذا پیدا کردن اطلاعات درست و مناسب که متناسب با نوجوان و کودکان ایرانی باشد بسیار دشوار است.

حیدری‌ابهری افزود: تا امروز دایرةالمعارف‌های غیر‌بومی به سرعت منتشر می‌شده و در اختیار همگان از جمله کودک و نوجوان قرار می‌گیرد که این تاسف‌بار است.

وی افزود: برای نوجوانان در کتاب دایرةالمعارف شیعه در ده فصل همه اطلاعات لازم را که از مکتب تشیع باید داشته باشد شرح دادیم و از منابع معتبری مانند آثار علامه امینی و منابع روایی استفاده کردیم؛ در این کتاب صد تصویر وجود دارد که ضمن زیباسازی کودک باعث القای حس شیعی به نوجوان می‌شود.

مؤلف‌ کتاب دایرةالمعارف شیعه ویژه نوجوانان با تأکید بر‌ این‌که قصد و غرضی در به کاربردن تصاویر اشخاص در این کتاب نداشته‌ایم، گفت: کار کودک و نوجوان زمان زیادی نمی‌برد اما دسترسی به ایده و تسلط محتوایی برای نوشتن کتاب کودکان و نوجوانان بسیار دشوار است.

حیدری‌ابهری با یادآوری این‌که تألیف کتاب دایرةالمعارف ویژه نوجوانان دو الی سه ماه طول کشید، افزود: زمانی که کار دینی انجام می‌دهیم به علت حساسیت در انتقال مفاهیم دینی اعتراض زیادی نسبت به آن ایجاد می شود در حالی‌که اگر کسی در مورد یک شخصیت کارتونی کار مکتوب کند کسی اعتراضی ندارد لذا به همین دلیل است که بسیاری از ناشران کار دینی برای کودکان و نوجوانان انجام نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: در این کتاب تلاش کردیم ظرافت‌های دینی را بیان کنیم و به دعوای بین شیعه و سنی دامن نزنیم.

انتهای پیام

captcha