دایرةالمعارف شیعه در قم رونمایی شد/ مسیر دشوار تولید آثار برای کودکان
کد خبر: 3804610
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

دایرةالمعارف شیعه در قم رونمایی شد/ مسیر دشوار تولید آثار برای کودکان

گروه فرهنگی ــ کتاب دایرةالمعارف شیعه ویژه نوجوانان در رده سنی هشت تا ۱۶ سال ۲۸ فروردین‌ماه در قم رونمایی شد.

دایره‌المعارف شیعه در قم رونمایی شد/ مسیر دشوار تولید آثار برای کودکانبه گزارش ایکنا از قم، کتاب دایرةالمعارف شیعه ویژه گروه نوجوانان در رده سنی 8 تا 16 سال امروز، 28 فروردین‌ماه طی مراسمی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد یوسفیان، مدیر واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) با اشاره به این‌که پرداختن به کار کودک و نوجوان در ایران بسیار دشوار است، بیان کرد: حدود 80 کتاب تخصصی کودک برای مهدویت نوشتم و تا‌کنون هیچ‌کس مرا تشویق نکرده‌ است و نشانه این است که کار کودک و نوجوان را ساده تصور می‌کنند و مؤلف در این فضای تأسف‌برانگیر که 14 میلیون جمعیت دانش‌آموز داریم، کار بسیار سختی در راه دارد.

وی با تأکید بر این‌که تألیف دایرةالمعارف سخت‌ترین کارها در زمینه تألیف است، افزود: به مؤلف این کتاب بابت این ایده خلاق و نوین تبریک می‌گویم و باید مورد قدردانی قرار بگیرند.

مدیر واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: یکی از اعتراضاتی که به این کتاب وجود دارد این است که دایرةالمعارف باید تألیف یک گروه باشد اما این دایرةالمعارف تألیف یک نفر است و من به جرئت می‌توانم بگویم مؤلف این کتاب به تنهایی یک گروه است.

یوسفیان بابیان اینکه این کتاب می‌تواند یک درسنامه باشد، ادامه داد: این کتاب در عین حال که دایرةالمعارف است  به شبهات اخیر در فضای مجازی با ظرافت خاصی پاسخ داده شده‌ است، بیان کرد: در کار دایرةالمعارف ظرافت بسیاری وجود داشت و بدون هیچ قضاوتی تألیف شده‌ است اما برخی از پسوند‌هایی که برای برخی اسم‌ها آورده شده موافق نیستم و هم‌چنین با تصویرگر‌های این کتاب ارتباط برقرار نکردم.

انتهای پیام

captcha