آزادسازی ۲۰۱ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3804616
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

آزادسازی ۲۰۱ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های استان کردستان از اختصاص بیش از ۲۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زندانیان جرائم غیرعمد کردستان طی سال ۹۷ خبرداد و گفت: در سال ۹۷ ستاد دیه استان با کمک خیرین کردستانی ۲۰۱ زندانی جرائم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در اولین جلسه اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان که امروز، 28 فروردین ماه با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد، عملکرد ستاد دیه استان در سال 97 را مثبت و قابل قبول ارزیابی و اظهار کرد: در سال 97 ستاد دیه استان با کمک خیرین و مردم نیک اندیش کردستانی توانست 201 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.
وی از این تعداد زندانی آزاد شده 190 نفر مرد و 11 نفر را زن اعلام کرد و افزود: این افراد به دلیل جرائم غیرعمد همچون بدهکاری مالی، حوادث کارگاهی، تصادف، مهریه، نفقه و با مجموع بدهکاری بیش از 166 میلیارد ریال در زندان به سر می بردند که این مبلغ از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور و استان، وام بانک‌های عامل، صندوق خسارت‌های بیمه بدنی، گذشت شکات، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... در حق شکات پرداخت و به این ترتیب موجبات آزادی این تعداد مددجوی جرائم غیرعمد از زندان فراهم شد.
مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اعطای بیش از 26 میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه به زندانیان جرائم غیرعمد در استان بیان کرد: از این مبلغ کمک بلاعوض 16 میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور و بیش از 10 میلیارد ريال نیز از سوی ستاد دیه استان به زندانیان جرائم غیرعمد واجدالشرایط اعطا که منجر به آزادی آنان شد.
وی از آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان از طریق وام بانک های عامل خبر داد و عنوان کرد: در سال 97 بانک‌های عامل از جمله ملی، ملت، صادرات و تجارت با اعطای بیش از 28 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد توانستند سهم بسزایی در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان داشته باشند.
ابراهیمی گذشت شکات زندانیان جرائم غیرعمد استان از بیش از 77 میلیارد ریال از حق خود در سال 97 را قابل تمجید و تامل دانست و اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی روسا و مددکاران زندان‌ها و نشست‌های متعددی که با شاکیان زندانیان جرائم غیرعمد در استان صورت گرفت، خوشبختانه شکات با صرفنظرکردن از مقداری از حق خود توانستند ستاد دیه را در این کار خداپسندانه یعنی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاری دهند.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر این موضوع که در حال حاظر 320 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سطح استان تحمل حبس می کنند، یادآور شد: ستاد دیه در سال 98 نیز تمام تلاش خود را در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به کار خواهد گرفت و امیدواریم مردم نیک اندیش و خیرخواه کردستانی همچون گذشته با حضور سبز خود موجبات دلگرمی این ستاد مردمی را فراهم کنند.
انتهای پیام

captcha