بیش از نیم میلیون نفر کمپین «بخوان» را دیدند
کد خبر: 3804623
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

بیش از نیم میلیون نفر کمپین «بخوان» را دیدند

گروه مسابقات ــ دبیر کمپین «بخوان» از بازدید بیش از نیم میلیون نفر از این کمپین در فضای مجازی خبر داد و گفت: کمپین بخوان در قالب مسابقه از ۱۰ تا ۲۴ فروردین‌ماه در سطح شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم و کرج با هدف انتشار مفاهیم قرآنی برگزار شد.

بیش از نیم میلیون نفر کمپین «بخوان» را دیدندبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، محمد حمیدیا، دبیر کمپین «بخوان» از بازدید بیش از نیم میلیون نفر از این کمپین در فضای مجازی خبر داد و گفت: کمپین بخوان در قالب مسابقه از ۱۰ تا ۲۴ فروردین‌ماه در سطح شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم و کرج با هدف انتشار مفاهیم قرآنی با استفاده از طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی زمان و مکان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اجرا شد.
وی افزود: شاید برای بسیاری عجیب بود، دو نفر آقا و خانم در مترو، پارک‌ها و یا کنار خیابانی از شهر، با طرحی گرافیکی ترجمه شده به انگلیسی به سراغ مردم بروند و از آنها بخواهند به سلیقه خود یکی از طرح‌های مفهومی قرآن را انتخاب کنند، با آن عکس سلفی بگیرند و در صفحه اینستاگرام خود انتشار دهند اما این کار اتفاق افتاد.
حمیدیا ادامه داد: بیش از نیم میلیون نفر کمپین ما را دیدند و حدود ۱۵ هزار نفر در آن شرکت کردند. اتفاقی که دلیل اصلی انجام آن یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی بود.
وی تصریح کرد: سال‌هاست که سازمان‌های فرهنگی کشور با موازی کاری در انجام امور فرهنگی، طرحی یکسان را بارها و بارها با صرف مبالغ هنگفت در سازمان‌های متبوع خود اجرا کرده‌اند و نتیجه آن طرحی ناقص، با ابعادی کوچک، اثربخشی کم و صرف هزینه زیاد بود.
دبیر کمپین «بخوان» اضافه کرد: تلاش کردیم در این کمپین با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری، مترو، سازمان اوقاف و امور خیریه، امامزادگان، فرمانداری و ... و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تبلیغات چهره به چهره ـ که معمولا در استارت آپ‌ها از آن استفاده می‌شود که فردی به عنوان راهنمای تبلیغاتی(پروموتر) با افراد به صورت رو در رو صحبت و مخاطب را ترغیب و تشویق به عملی در فضای حقیقی یا مجازی کرده و کاربر بر اساس فعالیت خود هدیه‌ای دریافت می‌کند ـ مشارکت مردمی را در این کمپین بالا ببریم.
حمیدیا اظهار کرد: مسابقه‌ای که در فضای اینستاگرامی افراد را با طرح‌های گرافیکی درگیر و آن‌ها را با هشتگ‌های مفید فضای مجازی آشنا می‌کرد، نوعی بازاریابی فرهنگی دیجیتال (cultural digital marketing) محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha