انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان نهادهای قرآنی و هلال احمر
کد خبر: 3804646
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
عباس سلیمی با توجه به حادثه سیل اخیر پیشنهاد داد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان نهادهای قرآنی و هلال احمر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشور با توجه به حادثه سیل اخیر در برخی استان‌های کشور و به منظور خدمت‌رسانی جامعه قرآنی پیشنهاد داد تا ایکنا زمینه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان نهادهای قرآنی و هلال احمر را فراهم کند.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد حادثه سیل اخیر و نیز خدمت‌رسانی‌های مختلفی که جامعه قرآنی کشور می‌تواند در این زمینه ارائه دهد، اظهار کرد: فقط کسانی که در محل حادثه سیل حضور پیدا کردند می‌توانند عمق حادثه را درک کنند.
سلیمی که با حضور در مناطق سیل‌زده استان گلستان در قالب گروه اعزامی سازمان دارالقرآن الکریم از نزدیک شاهد رنج و سختی هموطنان سیل‌زده بوده است، با بیان اینکه هدایای خوبی با همت قرآنیان استان گلستان تدارک دیده شده بود که آن‌ها را با نهایت اکرام تقدیم این عزیزان کردیم، افزود: در این باره هدایای قرآنی را نیز سازمان دارالقرآن الکریم تهیه کرده بود که این هدایا نیز تقدیم ایشان شد. همچنین، اعضای گروه اعزامی نیز با هزینه شخصی خود اسکناس‌های نویی را در قالب عیدی به فرزندان سیل‌زدگان اعطا کردند.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اینکه قطعاً هیچ دولتی حتی با اقتدار به تنهایی نمی‌تواند این خسارت‌ها را جبران کند، بیان کرد: در میان این مشکلات اقتصادی و تحریمی که ظالمانه بر ما تحمیل شده و نیز مسائلی که حتی از زمان دفاع مقدس هنوز باقی مانده است، مسلماً نباید انتظار داشته باشیم که دولت به تنهایی برای جبران خسارت‌ها اقدام کند. به همین خاطر در صف مقدم کمک به سیل‌زدگان مردم غیرتمند و شریف ما حضور پیدا کردند.
سلیمی با بیان اینکه پس از کمک‌های مردمی، فرمانی که فرمانده معظم کل قوا درباره حضور نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی صادر کردند نیز تأثیر بسیار زیادی در رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده داشته است، گفت: نیروهای دیگری مانند جهادیان عزیز و جمعیت هلال احمر نیز به صورت شاخص و بارز از همان ساعات ابتدایی این حادثه در صحنه حضور پیدا کردند و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده را به خوبی پیش بردند.
عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه این حادثه اولین مورد از حوادث و بلایای طبیعی نیست و نخواهد بود، تصریح کرد: چون هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین حوادثی در آینده تکرار نشود، یک سؤال مطرح می‌شود و آن این است که در حال حاضر که این همه خدمات و کمک‌رسانی از سوی نهادهای مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیج و ... انجام می‌شود و حتی قرار است از کشورهای خارجی نیز کمک‌هایی برسد، سهم جامعه قرآنی در این زمینه چیست؟ مگر می‌شود جامعه قرآنی قرآن را تلاوت کند که می‌فرماید: «وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ؛ نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى‌دارد» و در این راستا اقدامی نکند؟
پیشکسوت قرآنی در ادامه با بیان اینکه قرآن فقط برای قرائت و حفظ، و ... نازل نشده است، اظهار کرد: قرآن کریم برای این نازل شده که تمام احکام الهی آن را اجرا کنیم. همه نمونه‌هایی که قرآن درباره کمک به نیازمندان دارد یکی از مصادیق بارز آن این است که قرآنیان جامعه به موقع ورود پیدا کنند و وظیفه خود را به خوبی در این رابطه انجام دهند.
سلیمی با بیان اینکه جامعه قرآنی باید مانند دیگر اقشار جامعه احساس وظیفه و در این باره به خوبی اقدام کند، پیشنهاد داد: جامعه قرآنی باید با سازمانی مانند جمعیت هلال احمر، که در چنین مواقعی در صف مقدم خدمت‌رسانی قرار دارند، برای ایجاد تفاهم‌نامه همکاری اقدام کند.
وی در ادامه با بیان اینکه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) می‌تواند در این زمینه پیش‌قدم شود و با دعوت از نهادهای مختلف قرآنی کشور و نیز مسئولان جمعیت هلال احمر زمینه انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای را فراهم کند، تصریح کرد: با برگزاری چنین جلسه‌ای در ایکنا، مسئولان نهادهای مختلف قرآنی و مسئولان جمعیت هلال احمر دور هم جمع می‌شوند و این تفاهم‌نامه را منعقد خواهند کرد؛ بدین صورت که در این جلسه از مسئولان هلال احمر درخواست شود تا فرمت‌هایی را در اختیار نهادهای قرآنی قرار دهند تا جامعه قرآنی عضو جمعیت هلال احمر شوند تا بتوانند در مواقع بروز چنین حوادثی، خدمت‌رسانی کنند.
دارنده رتبه اول مسابقات قرآن مالزی با بیان اینکه امروز به توفیق الهی افراد مختلفی در جامعه قرآنی کشور هستند که شغل‌های مختلفی مانند پزشکی، مهندسی، معلمی، ورزشی و ... دارند که می‌توانند در چنین مواقعی خدمت‌رسانی شایانی به مردم عزیز کشورمان داشته باشند، اظهار کرد: عزیزان قرآنی که در این قالب خدمت می‌کنند می‌توانند در پایان فعالیت خود نیز با ارائه گزارشی به محضر مردم، این زمینه را فراهم کنند تا مردم نیز از روند فعالیت جامعه قرآنی در چنین مواقعی آگاه شوند.
انتهای پیام

captcha