پایتخت در انتظار گل‌باران کاروان عطر عاشقی
کد خبر: 3804653
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

پایتخت در انتظار گل‌باران کاروان عطر عاشقی

کانون خبرنگاران نبأ ــ به‌مناسبت میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) ویژه‌برنامه «کاروان انتظار» به همت فرهنگ‌سرای خاوران و با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام در مسیرهای پرتردد شهر تهران به اجرا درمی‌آید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به‌مناسبت میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) با تدارک کفی‌های آذین‌بندی شده، گروههای سرود، تواشیح، تئاتر و مولودی‌خوانی، به‌صورت سیار در مسیرهای پرتردد شهر تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.
همزمان با روز نیمه شعبان، کارناوال گل و شادی از چهار مسیر امامزاده حسن تا امامزاده معصوم(ع)، امامزاده علی‌اکبر تا امامزاده صالح(ع)، میدان نماز تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد جامع بلوار ابوذر تا آستان مقدس سید ملک خاتون(ع) به حرکت در می‌آید.
ترویج و اشاعه نشاط معنوی در بین شهروندان، نکوداشت آیین‌های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان و ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) از جمله اهداف این برنامه به شمار می‌رود.
اهدای گل، شیرینی و شکلات به عموم شهروندان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این کارناوال است كه طی روزهای شنبه و یکشنبه مصادف با 14 و 15 ماه شعبان در شهر به نمایش گذاشته می‌شود.
جشن بچه‌های آفتاب در انتظار نور
جشن «بچه‌های آفتاب» با حضور بیش از هزار کودک ایرانی و جبهه مقاومت و همچنین همراهی کودکان شهدای مدافع حرم با مجری‌گری محمد خوارزمی، اجرای عمو روحانی، گروه سرود شهدای افغانستان، گروه تئاتر کودک، مسابقه و ...، دوم اردیبهشت‌ماه از ساعت 14 تا 16 در پردیس تئاتر تهران فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.
در این مراسم که به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری فرزندان و خانواده شهدا برگزار می‌شود، از کودکان شهدای حریم حضرت زینب(س) تقدیر خواهد شد.
اشرف بصیری
انتهای پیام
captcha