درخشش جوانان ایرانی مورد حسادت قدرت‌های سلطه‌گر است
کد خبر: 3804737
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

درخشش جوانان ایرانی مورد حسادت قدرت‌های سلطه‌گر است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان امروز شاهد جوانانی در جامعه هستیم که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و این امر مورد حسادت قدرت‌های سلطه‌گر واقع شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان عصر امروز، 28 فروردین‌ماه در دیدار با نخبگان و برگزیدگان جوان استان، با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان، اظهار کرد: ایام شعبانیه به ویژه ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) را تبریک عرض می‌کنم.

وی حسن زیبا زیستن و در کنار هم بودن را معلول اختلاف در اندیشه و وحدت در مسیر عنوان کرد و افزود: حوزویان و دانشگاهیان در عرصه دین و دانش باید همدیگر را در رسیدن به اهداف درک کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه متنفر کردن حوزویان و دانشگاهیان از یکدیگر از اهداف استعمار در گذشته بود، تصریح کرد: قرار گرفتن حوزویان و دانشگاهیان در مسیر دانش و تعالی انسان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی به انجام فعالیت‌های بسیار توسط دولت‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد جوانانی در جامعه هستیم که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و این امر مورد حسادت قدرت‌های سلطه‌گر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه جوانی دوران نشاط است، بیان کرد: امروز قدرت‌های سلطه‌گر با استفاده از متخصصان علوم اجتماعی می‌خواهند از دوران جوانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان جوانی را اوج شور و نشاط دانست و خاطرنشان کرد: شور در کنار نشاط می‌آید؛ ضمن اینکه جوانی دوران ابتکار و خلاقیت است.

آیت‌الله فلاحتی جوانی را دوران خودسازی و تهذیب نفس دانست و اظهار کرد: جوانی بهترین دورانی است که انسان می‌تواند خود را با معرفت دینی آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه جوانی دوران آرمانگرایی است، عنوان کرد: مسئولان و متولیان نباید از آرمانگرایی جوانان بترسند، اما باید برای مطالبات جوانان آینده‌نگر باشند. در واقع مسئولان و متولیان باید جوانان را حمایت و هدایت کنند و سعه‌صدر داشته باشند.

امام جمعه رشت دوران جوانی را دارای آفت‌هایی همچون کسالت و فشالت دانست که مانع از حرکت جوان برای رسیدن به آرمان‌ها می‌شود و گفت:‌ تسرع در گرایش‌ها دومین آفت دوران جوانی است، یعنی جوان سریع گرایش به خوب و بد پیدا می‌کند و لذا متولیان امر باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جوانان مورد هدف دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: هدف تمام برنامه‌های دشمن در عرصه رسانه، جوانان و نوجوانان هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نخبگان جوان در عرصه‌های مختلف فعال هستند، عنوان کرد: مطالبه‌گری جوانان با گرایش‌های مختلف برای رسیدن به هدف واحد بوده و این هدف واحد ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به لجام‌گسیختگی فرهنگی در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: در گذشته برای زیربناهای فرهنگی کاری انجام نشده، اما مفهموم آن سیاه‌نمایی نیست، زیرا تقدیم هشت هزار شهید نشان‌دهنده افق‌های روشن در استان گیلان است.

وی بر توجه به حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: تعداد یک هزار و 500 نفر در حوزه‌های علمیه خواهران گیلان تحصیل می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده شود. نزدیک کردن حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی استان گیلان است و می‌خواهیم اصحاب دانش و علوم دینی همدیگر را درک کنند.

انتهای پیام

captcha