استان زنجان 858 شهید ارتشی تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3804753
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

استان زنجان 858 شهید ارتشی تقدیم انقلاب کرده است

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تعداد شهدای ارتش استان زنجان را 858 شهید برشمرد و گفت: شهدا در برابر زیاده‌خواهی دشمنان از جان خود گذشته و از کشور و نظام دفاع کرده‌اند.

استان زنجان 858 شهید ارتشی تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی 28 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک 29 فروردین روز گرامیداشت ارتش اظهار داشت: روز ارتش بیانگر رشادت‌ نیروهایی است که همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و برای حفظ امنیت و استقلال کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در کنار فرامین رهبری و همدلی مردم در وحدت و انسجام کشور، تصریح کرد: ارتش از این پس نیز باید با تمام قوا در مقابل دشمن ایستادگی کرده و آنها را در رسیدن به اهداف شومشان مایوس کنند.
وی با تاکید بر اینکه همواره باید قدردان رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای ارتش باشیم، اضافه کرد: نیروهای ارتش علاوه بر دفاع از میهن در عملیات های مختلف 8 سال دفاع مقدس، همواره در همه صحنه‌های مختلف از قبیل وقوع سیل اخیر در کشور کمک‌رسان و حامی مردم بوده‌اند.
کاظمی با بیان اینکه تعداد شهدای ارتش استان 858 شهید است، تصریح کرد: از این تعداد 54 شهید ارتش استان جزو شهدای شاخص هستند که شهید غلامرضا مخبری فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان، شهید غنی محمدلو معاون اطلاعات عملیات تیپ 1 لشکر 77 خراسان، شهید ایاز محمدی‌زاده معاون گردان، شهید رحمان فروزنده فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان شرقی و شهید حشمت‌اله سلطانی معاون گردان از جمله این شهدا به شمار می‌روند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه 31 نفر از جانبازان ارتشی استان جانباز 70 درصد هستند، یادآور شد: جانباز 70 درصد یدالله واعظی به عنوان خلبان و جانباز 70 درصد بهمن خطیبی از جمله این جانبازان هستند.
وی افزود: در این میان 133 آزاده ارتشی و یک هزار و 435 جانباز ارتشی از افتخارات استان به شمار می‌روند که در برهه‌های مختلف در راه کشور و اسلام از جان‌گذشتگی کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان از مشارکت مسئولان تیپ 216 زرهی ارتش زنجان تقدیر و تشکر کرد و گفت: نیروهای ارتش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره حضور پررنگ داشته است.
انتهای پیام

captcha