اولين همايش ملی «فرهنگ رضوی، بانوان فرهيخته» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3804755
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

اولين همايش ملی «فرهنگ رضوی، بانوان فرهيخته» در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد از برگزاری اولين همايش ملی «فرهنگ رضوی، بانوان فرهيخته» و جشنواره شب شعر «بانوی آفتاب» با محوريت بانو ستی فاطمه در این استان خبر داد.

اولين همايش ملی «فرهنگ رضوی، بانوان فرهيخته» در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی نسب، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد28 فروردین ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به جهانی شدن استان یزد به دنبال شناسایی زنان نیکوکار یزدی برای ثبت در تاریخ این دیار هستیم.
رحیمی نسب گفت: همایش ملی فرهنگ رضوی، بانوان فرهیخته در خصوص آشنایی با بانو گوهرشاد و شناسایی بانوان فرهیخته و نیکوکار جامعه توسط آستان قدس رضوی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: از جمله محورهای همایش بانوان، وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگانی بانو ستی فاطمه(همسر امیرچقماق)، فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده و جامعه با تاکید بر نقش مادری است.
وی با اشاره به اینکه ما به دنبال شناسایی زنان گوهرشادی زمان خود هستیم بیان کرد: مسئولان کانون‌های علمی خادمیاری کشور با ارائه مقالات در قالب محورهای که ذکر شد به بیان نظرات کارشناسی خود خواهند پرداخت که تاکنون 65 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و پیش بینی می‌شود این تعداد به صد مقاله افزایش یابد.
رحیمی نسب افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا 2 اردیبهشت ماه مقالات خود را در خصوص محورهای همایش به دبیرخانه ارسال نمایند و از بین مقالات ارسال شده از 8 مقاله برتر و 8 شعر برتر تجلیل و از کتاب «شهر بانوان» رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شب شعر «بانوی آفتاب» نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد گفت: مراسم شب شعر 10 اردیبهشت ماه و همایش اصلی در 11 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در پایان از 8 بانوی فرهیخته و نیکوکار تجلیل خواهیم کرد.
رحیمی نسب گفت: مراسم شب شعر در زورخانه صاحب الزمان امیرچقماق یزد برگزار می‌شود و تاکنون بالغ بر 60 اثر از آثار شعرای کشور با موضوعات حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) و ستی فاطمه ارسال شده است.
وی اظهار کرد: امیدوارم پس از 600 سال ساخت امیرچقماق بتوانیم با برگزاری این همایش بانوان فرهیخته را بیشتر به مردم معرفی کنیم که البته رسانه‌ها در این مسیر نقش موثری دارند.

اجرای طرح «قرار هشتم» در یزد
وی با اشاره به طرح قرار هشتم گفت: ان‌شاءالله از چند روز قبل از روز منتخب در سراسر استان این برنامه و قرار از طریق بنر و رسانه‌ها اعلام و تبلیغ خواهد شد که در آن روز و شب مردم در برنامه زندگی خود 8 کار خوب مد نظر خود را انجام خواهند داد.
رحیمی نسب افزود: در این خصوص ادارات، اصناف، مدارس و دیگر سازمان‌ها اعلام همکاری و آمادگی کرده و در این طرح هرکس متناسب با سلیقه و توان خود عمل خوبی را اجرا می‌کند که طبق برآوردهایی مشاهده شد که بیش از70 -80 مورد عمل خیر به سادگی قابل اجراست.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد بیان کرد: هدف از اجرا برنامه قرار هشتم نسیم رأفت رضوی، موج خدمت رضوی، همدلی اجتماعی و آرامش روانی است و طرحیست که در 8 روز از سال اجرا می‌شود و اولین روز آن 8 فروردین ماه بوده است.
وی گفت: 70 موقوفه امام رضایی در استان وجود دارد که امیدواریم اینگونه موقوفات رواج پیدا کند و فرهنگ امام رضایی در خانواده‌های ما بیشتر نمایان شود و از این موقوفات در راستای محرومیت زایی استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha