همایش همبستگی با سیل‌زدگان ایرانی در لبنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3804799
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

همایش همبستگی با سیل‌زدگان ایرانی در لبنان برگزار می‌شود

پویش امداد‌رسانی «اهل وفا» در لبنان قصد دارد همایش بزرگی با هدف جمع‌آوری کمک‌ها از کشورهای مختلف عربی برای سیل‌زدگان ایرانی برگزار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس؛ پویش «اهل وفا» با هدف جمع‌اوری کمک‌های مردمی کشورهای عربی در لبنان به طور رسمی کار خود را آغاز کرده و قرار است امروز (پنج‌شنبه، 29 فروردین) همایش بزرگی در بیروت برگزار کند.

این پویش با همکاری مرکز بین‌المللی «عدالت برای صلح» آغاز به کار کرده و قرار است در همایش امروز «شیخ ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، «علی فیصل» از فرماندهان جبهه دموکراتیک فلسطین و «جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین نمایندگان کمیته امداد امام خمینی لبنان و سازمان هلال احمر لبنان سخنرانی کنند.

در این همایش همچنین قرار است پیام‌های همبستگی و کمک‌های جمع‌آوری شده از ۶ کشور لبنان، فلسطین، تونس، یمن، سوریه و عراق در قالب پویش «اهل وفا» از سوی داوطلبان مرکز بین المللی عدالت برای صلح به مناطق سیل‌زده در ایران منتقل شود.

پیش از این 10 سازمان مردم نهاد لبنان با حضور در سفارت ایران در بیروت، برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی اعلام آمادگی کرده بودند. سید حسن نصرالله دبیر‌کل حزب‌الله لبنان نیز در آخرین سخنرانی خود با بیان اینکه مؤسسات و سازمان‌های خیریه در لبنان شماره حساب‌هایی برای کمک به سیل زدگان ایرانی معرفی کرده‌اند گفت که ایران کشور قدرتمند و بزرگی است و نیازی به این کمک‌ها ندارد اما کمک‌های مردم لبنان نشان از وفاداری و جنبه اخلاقی و انسانی دارد.

انتهای پیام

captcha