جمهوری اسلامی نیازمند تقویت اقتصاد است
کد خبر: 3804809
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
استاندار خراسان رضوی:

جمهوری اسلامی نیازمند تقویت اقتصاد است

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار خراسان رضوی گفت: همه باید یک راه را در پیش بگیریم و آن راه، تقویت جمهوری اسلامی ایران است، امروز نجات جمهوری اسلامی به تقویت اقتصاد نیازمند است. اگر ما را تحریم می‌کنند، تصورشان این است که ما در حوزه اقتصادی ضعیف هستیم و می‌توانند به ما ضربه وارد کنند.

نجات جمهوری اسلامی نیازمند تقویت اقتصاد استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش در بلوار نماز، ضمن ادای احترام به مقام شهدا و تبریک روز ازتش، اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. کارنامه درخشان ارتش در ۴۰ سال گذشته حکایت از این دارد که ارتش توانمند و وفادار بوده و حضور آن در دوران دفاع مقدس مشهود است. لشکر ۷۷ خراسان در آن روزگار فداکاری‌های زیادی در خوزستان و غرب کشور انجام دادند. این کارنامه درخشان جزو افتخارات تابناک ارتش جمهوری اسلامی و ارتش خراسان است.
 
وی با بیان اینکه امروز ارتش سه خصلت متمایز نسبت به سایر ارتش‌های جهان دارد، عنوان کرد: اولین خصوصیت ممتاز ارتش و نیروهای مسلح این است که ارتش فرماندهی دارد که مرجع آن‌ها است، فقیه عالی‌مقام و ممتازی بوده و فرمانده نظامی صرف نیست. فرمان او نه فرمان نظامی بلکه فرمان شرعی و تکلیف الهی است.
 
رزم‌حسینی افزود: در دوران دفاع مقدس تمام رزمندگانی که به شهادت رسیدند و یا مجروح و جانباز شدند، به فرمان ولی فقیه زمان خود عمل کردند، یعنی یک حکم شرعی را اجرا می‌کردند. امروز نیز همینگونه است. کدام ارتش در دنیا برای خدا و به فرمان ولی خود در دفاع مقدس می‌جنگد، به شهادت می‌رسد و بعد بیان می‌کند که برای خدا شهید شدم نه اینکه فرمانده من فرمان داده باشد؟ این یکی از خصوصیت‌های بارز ارتش و نیروهای مسلح ما است.
 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دومین خصوصیت ارتش ما مکتبی بودن آن است. ما برای آرمان اسلامی و انقلابی دفاع کرده و ارتش ما نیز برای مکتب اسلام دفاع می‌کند، این خصوصیت کم‌نظیری است که جز در صدر اسلام نداشتیم. اکنون محتوای نیروهای مسلح و ارتش ما، اسلامی و مکتبی است. خصوصیت سوم مردمی بودن ارتش است. نیروهای مسلح ما با پشتوانه مردمی حرکت می‌کنند.
 
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری دیروز فرمودند که ارتش فدای ملت است و حتما ملت نیز فدای ارتش و نیروهای مسلح خواهند بود. همه مردم ارتشی‌ها را دوست دارند. امروز سربازان وطن سنبل جوانان ما هستند که افتخار می‌کنند روزی این لباس رزم و افتخار را برای سربازی و دفاع به تن کنند.
 
رزم‎حسینی اضافه کرد: مردمی بودن این است که در روزگاری که امروز کشور ما با سیلاب روبه‌رو می‌شود، ارتش، مردم و نیروهای مسلح پای کار آمده و داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند. در تمام دنیا برای حوادث غیر مترقبه تنها سه روز خدمات می‌دهند اما اکنون بیش از ۲۰ روز است که ارتش، نیروهای مسلح، دولت و مسئولان اجرایی برای کمک به مردم سیل‌زده فراخوان شده و داوطلبانه کار می‌کنند.
 
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از امیر آذریان، نیروهای مسلح و سپاه که در روز حادثه گلستان حضور فعال داشتند تشکر می‌کنم. امروز خراسان رضوی به عنوان معین کمک‌کننده به مردم گلستان کمک‌های شایانی انجام داده، ارتش در آغاز سیل حضور چشمگیری داشت، پل‌هایی ساخت و امروز گلستان برای بازسازی آماده است. از ارتش به ویژه ارتش خراسان رضوی که کمک کردند تشکر می‌کنم.
 
وی با اشاره به اینکه امروز در خراسان ندای همدلی و همکاری وجود دارد و تمام مسئولان برای تعالی استان با هم هستیم، تصریح کرد: اگر امروز امنیتی بر کشور و استان حاکم است، با فداکاری نیروهای مسلح بوده که ما در زیر سایه امنیت می‌توانیم به آبادانی، سازندگی، اجرای اقتصاد مقاومتی، ایجاد شغل پایدار و تعالی فرهنگی بپردازیم، بنابراین تکلیف شرعی و قانونی تمام مسئولان است که دست در دست هم دهیم و همدل و همراه باشیم و این وظیفه شرعی ما برای کار و تلاش است.
 
رزم‌حسینی گفت: ظرفیت‌های استان در حوزه اقتصادی فوق‌العاده بالا است. در نقاط مختلف شهرستان‌های استان و در خراسان رضوی ثروت‌های خفته‌ای وجود داشته که نیاز دارد کارآفرینان بیایند و آن‌ها را شکوفا کنند. الگوی اقتصاد مقاومتی امروز در استان جاری و شروع شده و در هر شهرستان، روستا و بخشی معینی می‌آید و با کمک مردم برای مردم و جوانان شغل ایجاد می‌کند و کار فرهنگی و توسعه انجام دهد، این در سایه امنیت است که اتفاق افتاده و می‌افتد.
 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه باید یک راه را در پیش بگیریم و آن راه، تقویت جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: امروز نجات جمهوری اسلامی به تقویت اقتصاد نیازمند است. اگر ما را تحریم می‌کنند، تصورشان این است که ما در حوزه اقتصادی ضعیف هستیم و می‌توانند به ما ضربه وارد کنند، البته اگر مواظبت نکنیم و همراهی و وحدت نداشته باشیم، این کار می‌تواند اثرگذار باشد. ما باید به همت شما مردم و با مسئولان پای کار، همدل و همراه خراسان را استان نمونه‌ای بسازیم.
 
وی ادامه داد: با حضور شریف امام رضا(ع) در استان، این استان نباید در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی مشکل داشته باشد. زائران می‌خواهند استان خراسان رضوی را نمونه ببینند و زمانی که به استان می‌آیند، دستاورد بگیرند و بازگردند. چرا دست در دست هم نمی‌دهیم؟ چرا اختلاف وجود دارد؟ امروز، روز ارتش است. باید دست به دست هم دهیم و استان را بسازیم.
 
رزم‌حسینی اضافه کرد: باید متحد باشیم. بدانید در این استان کسی بیکار نخواهد بود، مشکل فرهنگی نخواهیم داشت و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد بود. در سایه اقتصاد و امنیت می‌توانیم عبادت را بهتر انجام دهیم. چرا این کار را نکنیم؟ باید دست به دست هم دهیم، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان استفاده کنیم و استان را الگو و نمونه بسازیم.
 
انتهای پیام
captcha