توانمندی ارتش و سپاه مانع از تعرض دشمن به کیان کشور می‌شود
کد خبر: 3804828
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

توانمندی ارتش و سپاه مانع از تعرض دشمن به کیان کشور می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار همدان گفت: امروز توانمندی و بصیرت نیرو‌های نظامی اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های نظامی و انتظامی در دنیا شرایطی را مهیا نموده است که دشمن توان تعرض به کیان کشور و اعمال سیاست‌های استکبار ستیزانه خود در منطقه را ندارد.

توانمندی ارتش و سپاه مانع از تعرض دشمن به کیان کشور می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، سعید شاهرخی، استادار همدان، پنج شنبه، 29 فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه دشمنی‌ها و مکر و حیله استکبار، یکی از نقشه‌ها و مسیر‌ها که دنبال می‌کرد حذف توانمندی‌های امام و انقلاب بود.

وی افزود: بر همین اساس پس از فرمان و تاکید مقام عظمی ولایت، آحاد مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها امدند و شعار ارتش برای ملت و ملت برای ارتش را به زبان آوردند.

شاهرخی با بیان اینکه ارتش قهرمان همواره از گذشته تا به امروز در خدمت مردم بوده است ابراز کرد: در قانون اساسی با هوشمندی و فراست بالا 3 وظیفه کلیدی، پاسداری از استقلال کشور، مرز‌های زمینی و هوایی کشور و نظام جمهوری اسلامی برای این مجموعه نظامی به تصویب رسیده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ارتش از همان روز اول نقش، برجسته‌ای ایفا کرد عنوان کرد: همان زمان که دشمن نقشه کودتا را در سر می‌پروراند، همافران نیرو هوایی بودند که با بیعت با امام خمینی(ره) در کنار مردم نقش کلیدی در تغییر شرایط کشور به نفع پیروزی انقلاب و مردم داشتند.

 وی با بیان اینکه ایثارگری‌های ارتش و نیرو‌های مسلح در خاطره ملت ایران و جمهوری اسلامی خواهد ماند عنوان کرد: در میان طرح‌های استکبار و دفاع از کشور، در دوران دفاع مقدس، ارتش همواره در پشتیبانی و حضور در عملیات‌های بزرگی همراه با سپاه پاسداران و بسیج نقش موثر و برجسته‌ای داشته است. 

شاهرخی با اشاره به اینکه ارتش با بصیرت و درایت، همواره در همه صحنه‌ها در کنار مردم بوده است، گفت: علاوه بر وظیفه حفظ و آمادگی برای انجام وظیفه در سه محور تعریف شده در قانون اساسی کشور، هرجا که احساس نیاز شده ارتش دوشادوش مردم و همگام با سایر نیروها حرکت نموده است.

 استاندار همدان ابراز کرد: در حوادث اخیر صحنه‌های ارزشمند و بی بدیلی از ارتش جمهوری اسلامی ایران که در هیچ جای دنیا وجود ندارد در کنار سپاهیان، هلال احمر و دستگاه های ذی ربط دیده شد 

وی ادامه داد: در جریان زلزله وسیل اخیر نقش ارتش نقش بی بدیل و موثری در امداد و نجات بود، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «پیشتازی ارتش در کمک و به مردم گلستان و لرستان انصافا قابل تمجید و ستودنی است».

شاهرخی ادامه داد: امروز توانمندی و بصیرت نیرو‌های نظامی اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های نظامی و انتظامی در دنیا شرایطی را مهیا نموده است که دشمن توان تعرض به کیان کشور و اعمال سیاست‌های استکیار ستیزانه خود در منطقه را ندارد.

نقش بی‌بدیل ارتش در حوادث اخیر کشور و استان همدان 

ستاندار همدان ادامه داد: امروز دشمنان ما در رأس آن، آمریکا به این نتیجه دست یافته است که به هیچ وجه امکان رویارویی نظامی با قدرت و توان بازدارندگی ارتش و سپاه و نیرو های مسلح این کشور را ندارند. 

شاهرخی گفت: در این میان دشمن با درماندگی از مقابله با قدرت نظامی کشور به زر، زور، تزویر و تحریم اقتصادی روی آورده است تا ملت ما را به زانو درآورد، دشمن به حربه ایجاد تفرقه در میان مردم و ناامیدی آنها از نظام و مسئولین و ایجاد شکاف میان ملت و نظام وری آورده است. 

وی گفت: دشمن غافل از آن بود رمز پیروزی، تداوم وسرافرازی ملت ایران، وحدت، همدلی، همراهی وهماهنگی درمیان ارکان نظام و آحاد مردم است که بهترین جلوه‌های این وحدت و همدلی در اتفاقات اخیر کشور بود اما این بار نیز حربه‌های دشمن به یاری خداوند و عزم و وحدت میان مردم با شکست روبرو خواهد شد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه نیاز امروز جامعه همدلی و هماهنگی است عنوان کرد: من مفتخرم در استان همدان شاهد این همدلی و هماهنگی در میان مردم هستم، امروز در همدان همه مسئولین دولتی، نظامی و در راس آن نماینده ولی فیه وامام جمعه شهر همدان، روحانیت و ... همه عزم خود را در جهت کمک به مردم جذب کرده اند.

شاهرخی گفت: ما امروز مفتخریم که در استان همدان مردم را عموما ولی نعمت خود و خود را خادم مردم می‌دانیم که این روحیه به بهترین وجه در نیروهای نظامی و انتظامی به چشم می‌خورد.

وی ضمن قدردانی از نیرو‌های نظامی استان در سیل اخیر گفت: علی رغم آنکه استان همدان یکی از پرباران ترین مناطق کشور است به همت نیرو‌های مسلح استان و بسیج مردمی شاهد کمترین خسارت سیل در در حوادث اخیر در سطح استان بودیم.

captcha