اجرای طرح جهاد همبستگی ملی؛ راهکاری برای استفاده از ظرفیت مردمی
کد خبر: 3804857
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

اجرای طرح جهاد همبستگی ملی؛ راهکاری برای استفاده از ظرفیت مردمی

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: پیشنهاد "جهاد همبستگی ملی" یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت عظیم مردمی است که قطعا با سامان دادن آن می‌توان کارهای بزرگی را خلق کرد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان درگفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: حوادث طبیعی یکی از عواملی است که گاهی زندگی انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد و این حوادث ممکن است برای جامعه و یا هر انسانی پیش بیاید.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بارها از این دست حوادث طبیعی اتفاق افتاده است، افزود: آنچه که اهمیت دارد همدری انسان‌ها با همدیگر است و این احساس دردمندی و کمک‌رسانی به همنوعان است که انسان‌ها را بزرگ می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در فرهنگ ما مسلمانان و ایرانی‌ها حس نوع‌دوستی در اوج خود قرار دارد و همه ما به آن افتخار می‌کنیم.
وی عنوان کرد: بارها در حوادت مختلف طبیعی و غیر طبیعی مردم نوع‌دوست ما با تمام وجود در عرصه کارزار حضور داشته‌اند وصحنه‌های به یاد ماندنی را خلق کرده‌اند.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در جریان حادثه اخیر سیل‌زدگان، باز هم این مردم مسلمان ایران اسلامی بودند که همه جانبه ورود پیدا کردند، اعلام کرد: مردم ما با تشکیل گروههای جهادی مختلف از همه اقشار با کمک جانی و مالی سیل‌زدگان را در کنار دولت و حاکمیت یاری دادند.
وی با اشاره به اجرای طرح جهاد همبستگی ملی افزود: پیشنهاد «جهاد همبستگی ملی» یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت عظیم مردمی است که قطعا با سامان دادن آن می‌توان کارهای بزرگی را خلق کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: طرح ساختن هر منزل مسکونی توسط یک مسجد از سوی سپاه و بسیج در صورت ایجاد اعتماد مردم و منسجم کردن کمک‌های مردمی بسیاری از مشکلات سیل‌زدگان از جمله تهیه یک مسکن و ماوای مناسب را به خوبی حل خواهد کرد و اینگونه پیشنهادات برگرفته از آموزه‌های دینی ماست.
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: مشارکت مردمی موج عظیمی ایجاد خواهد کرد که کاری بسیار خداپسندانه و ارزشمندی خواهد بود.
وی یادآور شد: همه دلسوزان و نهادها بالاخص نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت مسجد و روحانیت می‌توانند نهضتی عظیم و جلوه‌ای به یاد ماندنی برای ثبت در تاریخ رقم بزنند.
انتهای پیام

captcha