جایگاه طلبگی در حوزه‌های علمیه تبیین شود
کد خبر: 3804891
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶

جایگاه طلبگی در حوزه‌های علمیه تبیین شود

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار تبیین جایگاه طلبگی در حوزه‌های علمیه شد و اظهار کرد: اگر جایگاه مذکور به خوبی تبیین شود افراد عاشق و دلداده این مسیر می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 29 فروردین‌ماه در مراسم افتتاحیه طرح «میثاق طلبگی 2» سال 98 حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین علی(ع) رشت، با اشاره به ویژگی‌های دوران طلبگی، اظهار کرد: عنایت خدای متعال و توجه امام زمان(عج) به حوزه‌های علمیه به گونه‌ای است که مطالب باید به مرور آموخته شود.

وی به آموزش ادبیات عرب در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: تمام رشته‌های علمی حتی رشته‌های پزشکی به نوعی به ادبیات عرب وابسته‌اند؛ بنابراین آموختن این رشته حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در راس شیعه مرجع تقلید وجود دارد، تصریح کرد: مردم دین‌دار از مراجع تقلید پیروی می‌کنند؛ بنابراین از گذشته کشورهایی مانند انگلیس به دنبال نفوذ در حوزه‌های علمیه بودند، اما نتوانستند از دستگاه روحانیت شیعه سر در بیاورند.

آیت‌الله فلاحتی مراجع تقلید را از بهترین انسان‌های روی زمین عنوان کرد و گفت: هیچ نهادی در کره زمین پاک‌تر از دستگاه مرجع تقلید نیست.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و حوزویان نباید هدفشان مرجع تقلید باشد، بیان کرد: طلبه‌ها باید با هدف تحصیل دانش دینی وارد حوزه‌های علمیه شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان مرجع تقلید را موقعیت اجتماعی و یک مقام دانست و خاطرنشان کرد: بزرگترین مقامی که انسان باید به دنبال آن باشد بندگی خدای متعال است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه طلبگی شغل نیست، یادآور شد: ارزش انسان به خدمت به بندگان خدای متعال برای رضای الهی است لذا طلبه‌ها باید بدانند حوزه‌های علمیه محلی برای کسب درآمد نیست، بلکه هدف باید ترویج دین خدا در جامعه باشد.

وی خواستار تبیین جایگاه طلبگی در حوزه‌های علمیه شد و اظهار کرد: اگر جایگاه مذکور به خوبی تبیین شود افراد عاشق و دلداده این مسیر می‌شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هر روز طلبگی یک جهان است، تصریح کرد: زمانی که در کنار طلبه‌ها هستم حیات روحی و نشاط معنوی پیدا می‌کنم و امیدوارم خداوند به ما توفیق شاگردی خالصانه کلاس درس امام زمان(عج) را بدهد.

انتهای پیام

captcha